یورو 2024 مجالی برای لذت بردن از فوتبال

 هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، از فردا آغاز خواهد شد، زمانی که آلمان و اسکاتلند در مونیخ در بازی افتتاحیه به مصاف هم می‌روند.
این دوره از یورو را شاید بتوان مهم‌ترین دوره از نظر حضور بیشترین تعداد تیم‌های مدعی قهرمانی دانست. از نظر بسیاری از کارشناسان، انگلیس و فرانسه مدعیان اول کسب قهرمانی به شمار می‌آیند اما پرتغال، اسپانیا و بلژیک نیز بازیکنان خوب و بزرگی در اختیار دارند و می‌توانند جزو مدعیان باشند. آلمان چند سال سخت را در زمینه ملی پشت سر گذاشته و بویژه در یکی، دو سال اخیر بحران‌های زیادی را به خود دیده اما حالا با یولیان ناگلزمان در مسیر درست قرار گرفته و به عنوان میزبان به هیچ عنوان نمی‌خواهد شانس قهرمانی در خاک خود را از دست بدهد. ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی، تحت نظر لوچانو اسپالتی هنوز به هماهنگی کامل نرسیده است اما نمی‌توان لاجوردی‌پوشان را از جمع مدعیان به طور کامل خارج کرد. هلند نیز یکی دیگر از تیم‌های جذاب و در عین حال قدرتمند یورو 2024 به حساب می‌آید.
با در نظر گرفتن موارد مختلف، جام ملت‌های اروپا 2024 یک رویداد جذاب خواهد بود، نه تنها به دلیل تنوع تیم‌هایی که برای کسب عنوان قهرمانی پای به میدان می‌گذارند بلکه چند ماجرای دیگر نیز در دل این جام وجود دارد که باعث می‌شود این تورنمنت در طی چهار هفته آینده ارزش پیگیری و تماشا را داشته باشد.
بعد از تصمیم مضحک یوفا در مورد برگزاری دوره قبل جام ملت‌ها در چندین کشور مختلف که دردسرهای زیادی را برای تیم‌ها، هواداران و رسانه‌ها ایجاد کرد، حالا دوباره بازی‌ها در فضایی متمرکز و با اتمسفری فوق‌العاده از نظر حضور طرفداران در یک کشور واحد، برگزار خواهد شد.
بدیهی است که راهی برای پیش‌بینی دقیق نحوه برگزاری بازی‌ها وجود ندارد، اما اگر یورو 2024 چیزی شبیه به جام جهانی 2006 باشد، ما شاهد یک تورنمنت فوق‌العاده خواهیم بود که نه تنها توجه علاقه‌مندان به فوتبال، بلکه نگاه کل دنیای ورزش را به خود جلب می‌کند.
با وجودی که افزایش تعداد تیم‌های یورو، با انتقادهای زیاد در مورد کاهش کیفیت مسابقات و صعود راحت تیم‌ها مواجه شده است اما دیدن صحنه‌های جشن‌هایی که بعد از صعود گرجستان به یورو برای اولین بار در تاریخ این کشور گرفته شد، لذتبخش و هیجان‌انگیز بود. گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس هم در این جام حضور دارد تا لیگ برتر ایران نیز نماینده‌ای در یورو 2024 داشته باشد و جذابیت آن نزد طرفداران ایرانی فوتبال نیز بیشتر 
شود.
یورو 2024، فرصت لذت بردن از فوتبال باکیفیت و واقعی است، بدون هیاهو و هوچی‌گری‌های منفی و حاشیه‌ساز.
 
جستجو
آرشیو تاریخی