صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

ساعی: امیدوارم راه دولت مردمی در ورزش تداوم یابد

فائزه زمانی
خبر‌نگار
دیدگاه متفاوت و نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید به ورزش، باعث شد ورزشی‌ها به نیکی از آیت‌الله رئیسی یاد کنند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو دلیل به جای ماندن خاطرات خوب و شیرین از دوره آیت‌الله رئیسی را توجه ویژه رئیس‌جمهور به ورزشی‌ها می‌داند. دارنده 2 طلا و یک برنز المپیک معتقد است آیت‌الله رئیسی در دوره فعالیت دولت مردمی با انتخاب وزرای ورزشی، رسالت خود را به خوبی به سرانجام رسانده است.

اقدامات آیت‌الله رئیسی را در 1000 روز خدمت ایشان در حوزه ورزش چطور ارزیابی می‌کنید؟
آیت‌الله رئیسی جزو رؤسای جمهوری بودند که ورزش برای‌شان اهمیت زیادی داشت. همان روز اولی که رئیس‌جمهور شدند به درخواست خانواده ورزش، وزیری از جنس این حوزه را در رأس کار گذاشتند و در معرفی وزیر بعدی هم باز بر سر عهد خود با ورزشی‌ها ماندند. آیت‌الله رئیسی در این مدت نشان دادند که ورزش جزو اولویت‌های دولت مردمی است و در همین راستا 2 بار مراسم تجلیل از قهرمانان را برگزار کردند که در نوع خود اتفاقی بی‌سابقه بود.
رئیس جمهور شهید با وجود گرفتاری‌های فراوان همه فدراسیون‌ها را به خوبی رصد می‌کردند و در مواقعی که تیم‌های ملی مدال می‌گرفتند، فوراً پیام تبریک می‌دادند، این موضوع دلگرمی بزرگی برای رؤسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران بود که رئیس‌جمهور کشورشان تا این حد برایشان ارزش و احترام قائل است. جالب است بدانید که آخرین پیام تبریک ایشان به تیم ملی تکواندو بعد از قهرمانی در آسیا بود که روحیه بسیار خوبی به ما تزریق شد اما متأسفانه با خبر شهادتشان کام‌مان تلخ شد.
طبق گفته‌های اهالی ورزش در دوره فعالیت دولت مردمی به ورزش زنان توجه ویژه‌ای صورت گرفت، وجه تمایز دولت سیزدهم را در این زمینه چه چیزی می‌دانید؟
شهید رئیسی به ورزش بانوان توجه ویژه‌ای داشتند و حتی مسابقات نوروزگاه را که مختص زنان بود راه‌اندازی کردند که این نشان دهنده اهمیت ایشان به زنان است. حتی برای اولین بار به صورت اختصاصی از زنان تجلیل کردند که خود گویای نگاه متفاوت ایشان به ورزش زنان بود.
در بحث زیرساخت‌های ورزشی هم تلاش‌های شبانه‌روزی داشتند و حتی پیگیر ساخت ورزشگاهی جدید بودند، استراتژی دولت سیزدهم در تغییرات زیرساختی را چطور می‌بینید؟
ساخت یک ورزشگاه جدید با قابلیت دربرگیری تمامی رشته‌های ورزشی ایده بسیار خوبی بود که متأسفانه سانحه سقوط هلی کوپتر رخ داد. علاوه بر ایشان هاشمی، وزیر ورزش هم خیلی پیگیر این موضوع بودند. پایه‌گذاری این مجموعه انجام شده است و امیدوارم بعد از ایشان هم این پروسه ادامه داشته باشد و رئیس‌جمهور بعدی این پروژه را به سرانجام برساند.
در آخرین مراسم تجلیل از قهرمانان برخورد آیت‌الله رئیسی چگونه بود و آخرین صحبت‌های شما با ایشان چه بود؟
ایشان همیشه برخورد دوستانه‌ای با ورزشکاران داشتند و با روی گشاده پاسخگوی نیازهای ما بودند. همین رفتار خوب‌شان هم باعث شده بود که همه تمایل داشته باشند ایشان را از نزدیک ببینند. در آخرین مراسم تجلیل از قهرمانان به خاطر تعدد قهرمانان قرار بر این شد که از هر فدراسیون 2 نفر روی سن بروند. همه ملی‌پوشان تکواندو علاقه‌مند بودند تا جزو این دو نفر باشند و از نزدیک با آیت‌الله رئیسی صحبت کرده و عکس بگیرند. یکی از خصوصیات بارز رئیس‌جمهور شهیدمان این بود که همیشه و در هر جایی به ورزشکاران و مربیان فرصت می‌دادند که دغدغه‌ها و صحبت‌هایشان را مستقیماً با ایشان مطرح کنند که این روحیه خیلی خوب بود. در واقع آیت‌الله رئیسی با همه صمیمی بودند و همه با ایشان احساسی خودمانی داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی