صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

تمرین وزنه‌برداران در کیش و تفاوت دما با پاریس

تب 40 درجـــه


 تیم ملی وزنه‌برداری اردوی آمادگی برای المپیک پاریس را از 10 روز پیش در کیش شروع کرده است.
 کیش یکی از زیباترین جزایر منطقه است و برای تفریح مکان بسیار مناسبی برای گردشگران است اما گاهی نگین خلیج فارس مورد توجه تیم‌های ورزشی هم قرار می‌گیرد.
 وجود هتل‌های متعدد، امکانات ورزشی و آرامش و مکان مناسب تمرین دور از هیاهو باعث شده تا کیش همیشه برای برپایی اردو مورد توجه ورزشی‌ها باشد. گاهی اوقات برخی از تیم‌ها می‌خواهند هم‌سطح دریا تمرین کنند و یا باید در کشورهایی مسابقه بدهند آب‌وهوای شرجی دارند، مسابقه بدهند. به همین دلیل برای تطبیق بدن ورزشکاران خود این جزیره را به عنوان محل برپایی تمرین انتخاب می‌کنند. رطوبت بالا و شرجی بودن هوا در کیش، برای آماده‌سازی تیم‌هایی که محل مسابقه آنها در کشورهایی است که آب‌وهوای شرجی دارند، بسیار مناسب است.
 به خاطر همین هم وقتی قرار است تیمی به جنوب شرق آسیا و یا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس یا گرمسیر سفر کند، حتماً چند روزی هم در کیش اردو می‌زند اما حالا تیم ملی وزنه‌برداری که قرار است کمتر از 50 روز دیگر در المپیک پاریس حضور داشته باشد، اردوی خود را به کیش منتقل کرده است.
 مشخص نیست کدام قسمت مورد توجه کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری قرار گرفته است؛ آیا می‌خواستند از جذابیت‌های گردشگری سود ببرند و یا دنبال آرامش کیش بودند اما هر چه بوده بعید است به لحاظ فنی تأثیر زیادی در کار تیم ملی داشته باشد. پاریس شهر ساحلی نیست و در واقع این شهر را یک رود بزرگ به دو قسمت تقسیم کرده و خبری هم از آب‌وهوای شرجی در این کشور نیست و در چنین وضعیتی مشخص نیست چرا باید اردوی این تیم به کیش منتقل شود؟
وزنه‌برداری ایران فقط دو نماینده در المپیک دارد که این دو نفر هم نیاز به حریف تمرینی ندارند؛ کادرفنی و پزشکی تیم به همراه علی داودی و مصطفی جوادی راهی کیش شدند تا در فضای آرام و مناسب خارج از تهران و به دور از هیاهو تمرینات خود را برگزار کنند اما واقعاً همین یک دلیل کافی است؟ این فضا را نمی‌شد در جایی دیگر پیدا کرد؟ دیروز که این مطلب آماده می‌شد، دمای هوای کیش 40 درجه بود، درحالی‌که همان موقع دمای هوا در پاریس 18 درجه سانتیگراد، ابری و همراه با بارش باران گزارش شده بود. حالا با این همه تفاوت چرا باید اردوی تیم ملی در کیش با رطوبت نزدیک به 60 درصد برگزار شود؟ این نشان می‌دهد که دمای هوای کیش چندان تطابقی با دمای هوای پاریس ندارد، حالا چرا کیش انتخاب شده؛ معلوم نیست. درحالی‌که رعایت این موارد به آمادگی بهتر تیم کمک می‌کند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی