پپ به شاگردش درس فوتبال داد

پروژه «مارسکا بال» در چلسی شکست خورد

محمدرضا رحیم پور
خبرنگار

 
ضعف‌های دفاعی چلسی و ناتوانی در بازی به سبک مورد نظر سرمربی خود، در دیداری که سیتی 4-2 مقابل چلسی در اوهایو به پیروزی رسید، کاملاً نمایان شد.
چلسی با انتخاب انزو مارسکا به عنوان سرمربی در این تابستان امیدوار بود که پپ گواردیولای خودش را داشته باشد اما مشخص شد که استاد این مربی آرژانتینی هنوز هم یک سر و گردن بالاتر از خود اوست. منچسترسیتی در برد 4 بر دو دوستانه پیش فصل به چلسی درس فوتبال داد و با نزدیک شدن به فصل جدید لیگ برتر نگرانی‌های بیشتری برای آبی‌های لندن ایجاد می‌شود.
مردان مارسکا از همان دقیقه اول با مشکل مواجه شدند و در مالکیت توپ عصبی به نظر می‌رسیدند، چلسی سعی در بازیسازی از عقب زمین داشت اما پس از تلاش‌های ناموفق، خیلی زود دو گل متوالی را به سیتی هدیه دادند. از سوی دیگر، سیتی علیرغم عدم حضور ستاره‌های درجه یک در تور پیش فصل امریکا، به راحتی مشکل نبود بازیکنان اصلی خود را مدیریت کرد.
ارلینگ هالند در شش دقیقه ابتدایی سیتی را 2 بر صفر پیش انداخت. او ابتدا یک ضربه پنالتی را پس از سرنگون شدن در محوطه جریمه توسط لوی کول ویل به گل تبدیل کرد، سپس با یک ضربه زیبا از داخل محوطه برتری را افزایش داد. این بازیکن نروژی در ادامه با یک ضربه قدرتمند هت‌تریک خود را تکمیل کرد تا در چهار بازی تدارکاتی 5 گل به ثمر رسانده باشد و آمادگی خود را به رخ بکشد.
چهار بازی در امریکا برای هالند در این تابستان و پنج گل زده؛ این یک شروع رؤیایی در پیش فصل برای بازیکن نروژی بوده است. هالند پس از گذراندن بخش اول تابستان با استراحتی طولانی پس از اینکه کشورش شانس حضور در یورو را از دست داد، این روزها سر حال به نظر می‌رسد و برای حمله به هر چهار جام  و شکستن هر رکورد گلزنی که فکرش را بکنید، آماده است.
در حالی که چلسی در اواخر بازی با بازیکنان تعویضی رحیم استرلینگ و نونی مادوکه گل‌های انفرادی خوبی را به ثمر رساند، اما برای کامبک خیلی دیر بود و شاگردان مارسکا تن به شکستی سنگین دادند.
گری نویل فصل گذشته چلسی را به عنوان «بطری‌های چند میلیارد پوندی آبی» نامید، که با وجود تمام پولی که برای خرید بازیکن در این تیم خرج شده، هنوز هم در زمینه‌های کلیدی به طرز غم‌انگیزی مارسکا با مشکل کمبود نفرات با کیفیت مواجه است.
انزو فرناندز و کرنان دیوزبری هال که مورد علاقه مارسکا هستند، تا کنون حداقل روی کاغذ، تا حد زیادی با سیستم مربی جدید ناآشنا هستند. البته که رومئو لاویا به فرم خوب خود در پیش فصل ادامه داد، اما نگرانی‌ها در مورد سابقه مصدومیت او همچنان وجود دارد.
چلسی از تابستان سال 2022 تا کنون بیش از حد خرید می‌کند و این یک موضوع نگران‌کننده برای یک تیم فوتبال محسوب می‌شود. عدم وجود ثبات باعث شده تا آبی‌های لندن روز به روز با افت بیشتری رو به رو شوند.
چلسی در ادامه هم باید در هفته اول لیگ جزیره از سیتی میزبانی کند و این بازی، زنگ خطر را برای شاگردان مارسکا به صدا درآورده است و پروژه «مارسکا بال» که به حفظ توپ به سبک این مربی شهرت یافته، در اولین گام با شکست مواجه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی