نتیجه این بازی مهم نیست

فلیک برنده ال‌کلاسیکوی دوستانه

ایلیا بهزاداول
خبرنگار

 
بامداد یکشنبه رقابت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه مت‌لایف شهر نیوجرسی امریکا برگزار شد و برای سومین سال متوالی، این بارسلونا بود که موفق شد در ال‌کلاسیکوهای تدارکاتی پیش‌فصل رقیب دیرینه خود را شکست دهد. این مسابقه البته بدون حاشیه نبود و وضعیت نابسامان آب و هوایی در امریکا، باعث توقف این رقابت شد. پیش از آغاز بازی، شایعاتی در خصوص لغو مسابقه به دلیل طوفان و بارش شدید باران وجود داشت و در دقیقه ۱۲ مسابقه، رقابت به دلیل شرایط نه‌چندان مناسب جوی متوقف شد.
پس از حدود ۸۰ دقیقه توقف، بازی از سر گرفته شد و پائو ویکتور ۲۲ ساله در دقیقه ۴۲، بارسلونا را پیش انداخت. ویکتور که در جریان ۳۹ بازی فصل گذشته برای تیم دوم بارسا ۲۰ گل به ثمر رسانده بود، با باز کردن دروازه کورتوا برای دومین بار در دقیقه ۵۴، خود را به چهره اصلی این مسابقه تبدیل کرد. این بازیکن که حالا می‌تواند بخشی از برنامه‌های فلیک در فصل جدید باشد، پس از پایان بازی در خصوص درخشش خود مقابل منچسترسیتی و رئال در رقابت‌های تدارکاتی گفت: «اگر یک سال قبل به من می‌گفتید که قرار است در ال‌کلاسیکوی امریکا دو گل به تیبو کورتوا بزنم، باور نمی‌کردم. به عملکرد خودم افتخار می‌کنم و تمام طول زندگی‌ام رؤیای این لحظه را در سر داشتم. همین‌طور به تلاش کردن ادامه خواهم داد و در هر تمرین از جان مایه خواهم گذاشت.»
رئال مادرید با گل نیکو پاژ آرژانتینی به بازی برگشت اما این گل، برای کسب یک تساوی از بارسلونا کافی نبود. در پایان بازی اما کارلو آنچلوتی به بی‌اهمیت بودن نتیجه این بازی دوستانه اشاره کرد و گفت: «نتیجه این بازی مهم نیست چون ما روی کارهای تاکتیکی تمرکزی نداریم و فعلاً سعی می‌کنیم بدن بازیکنان را برای فصل طولانی پیش رو آماده کنیم. فقط می‌خواهیم بازیکنان در شرایط بازی قرار بگیرند و پس از رقابت تدارکاتی مقابل چلسی به دنبال مسائل فنی می‌رویم. برای این دو باخت ناراحت نمی‌شویم، در پیش‌فصل تمرینات مهم است، نه نتیجه‌ها.»
هانسی فلیک سرمربی آلمانی بارسلونا نیز پس از دومین بازی خود روی نیمکت بلوگرانا، به جای نتیجه مسابقه، روی کیفیت بازی تیمش تمرکز کرد: «اول از همه نتوانستیم 90 دقیقه پرس کنیم و این اتفاق خوبی نیست و آن را یک مشکل می‌دانیم. تیم نسبت به دیدار مقابل منچسترسیتی، عملکرد بهتری داشت. در مجموع خوب دفاع کردیم اما هنوز در دفاع عمقی ضعف داریم. از گردش توپ تیم راضی هستم.»

جستجو
آرشیو تاریخی