تلاش بی نتیجه برای افزایش بودجه تیم های لیگ برتری

سقف نریخت

هم اکنون قانون سقف بودجه به یکی از مشکلات لاینحل فوتبال ایران تبدیل شده است. این قانون در حالی توسط کارگروه نظارت بر قراردادهای بازیکنان وضع شد که تیم‌های لیگ برتری به شدت نسبت به این قانون معترض بودند. با این وجود این کارگروه برای تیم‌های لیگ برتری سقف 325 میلیارد تومانی در نظر گرفت که این مبلغ برای تیم‌هایی که در لیگ آسیا حضور دارند به 425 میلیارد تومان رسید.
در این شرایط دیروز خبری منتشر شد که قرار است فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کند تا میزان سقف قراردادها افزایش یابد. در حالی صحبت از افزایش سقف قراردادهاست که تیم‌ها اکثر بازیکنان خود را جذب کرده‌اند و با این بازیکنان قرارداد بستند، حال با وجود این تغییرات، تیم‌ها نسبت به موضوع سقف قرارداد بازیکنان‌شان سرگیجه گرفته‌اند.
در این بین شنیده می‌شود برخی از تیم‌ها قانون سقف بودجه را رعایت نکردند و به فدراسیون فشار آوردند تا  مبلغ سقف قراردادها را بالا ببرند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال و مسئولان مربوطه روز شنبه دو مورد از دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه را تغییر دادند و حالا سومین مورد این دستورالعمل هم با برخی تغییرات روبرو خواهد شد.
در این بین دیروز رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس ادعا کرد که فدراسیون فوتبال یا افزایش سقف بودجه مخالفت کرد. در سوی مقابل محمدرضا کشوری‌فرد در پاسخ به سوال خبرنگار «ایران ورزشی» در خصوص مخالفت سازمان لیگ با افزایش سقف بودجه چنین پاسخی داد: «هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.»
فدراسیون فوتبال این روزها در حالی تصمیمات جدید می‌گیرند که هنوز تکلیف برخی از موارد مشخص نیست و در این شرایط لیگ برتر 25 مردادماه برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی