لیگ بیست و چهارم همچنان در حسرت کمک داور ویدیویی

تنها شش بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

در روزهای اخیر شاهد جلسات بسیاری در فدراسیون فوتبال هستیم؛ جلساتی که بیشتر در خصوص محل برگزاری مسابقات لیگ برتر و تیم ملی است.
 در آستانه رقابت‌های لیگ برتر ورزشگاه آزادی به چالش جدی لیگ تبدیل شده چرا که در حال حاضر این ورزشگاه شرایط برگزاری مسابقات را به دلیل تعمیرات ندارد. آزادی پیش از این میزبانی از تیم‌های ملی، استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت که طبق تصمیم جدید فدراسیون، سرخابی‌ها از این به بعد بیشتر بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه تختی برگزار خواهند کرد.
داوود رفعتی، دبیر ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر در این خصوص گفت: «ورزشگاه تختی 90 درصد آماده میزبانی از لیگ برتر است. با انجام کارهای باقیمانده دیدار افتتاحیه لیگ برتر و همه بازی‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل بجز دیدارهای بزرگ مثل دربی و نبرد با تراکتور و سپاهان در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. دیدارهای لیگ نخبگان این دو تیم به اضافه بازی‌های بزرگ و مهم آنها در ورزشگاه آزادی خواهد بود.»
طبق صحبت‌های رفعتی در لیگ پیش رو تنها 6 بازی در آزادی برگزار خواهد شد که از این 6 بازی، دو دیدار دربی، دیدار پرسپولیس با سپاهان و تراکتور و دیدار استقلال با تیم‌های سپاهان و تراکتور در آزادی خواهد بود و سرخابی‌ها سایر بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه تختی برگزار خواهند کرد. ورزشگاه آزادی به عنوان بزرگترین ورزشگاه کشور همیشه محل برگزاری تیم‌های ملی بوده و در کنار آن بجز جام حذفی 30 هفته میزبان سرخابی‌ها بود که این موضوع باعث تخریب این ورزشگاه می‌شد و حالا با تصمیم مسئولان می‌توان امیدوار بود که این ورزشگاه تنها محل برگزاری تیم ملی باشد. طبق ادعای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش تنها 2 دستگاه VAR در کشور وجود دارد که یکی از این دستگاه‌ها در ورزشگاه آزادی نصب خواهد شد. موضوع استفاده از کمک داور ویدیویی در لیگ بیست و چهارم موضوعی بود که بارها توسط مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش در تمامی بازی‌ها مطرح شد اما به نظر می‌رسد که شرایط استفاده از این تکنولوژی در ورزشگاه‌های دیگر وجود ندارد و این یعنی 90 درصد از بازی‌های لیگ برتر بدون VAR برگزار خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی