وطنخواه: یازده سال بازی کردم یک بار ناز نکردم

دوست داشتم سرمربی پرسپولیس ایرانی باشد

رضا وطنخواه مدافع چپ اسبق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان، با انتقاد از شرایطی که بیرانوند برای پرسپولیس ایجاد کرده می‌گوید هیچ وقت برای باشگاهش ناز نکرده است.

 طرفدار فوتبال انگلستان هستید اما تیم مورد علاقه‌تان به سختی از سد تیم اسلواکی گذشت؟
به هر حال تیم ضعیفی در یورو وجود ندارد چه بسا که دیدیم تیم‌های کم و نام نشان‌تر موفق به حذف تیم‌های بزرگتر شده‌اند. تیم اسلواکی هم در این دوره تیم خوبی نشان داد و ضعیف نبود اما هر چه که بود تیم انگلیس به دلیل تجربه بالاتر و بازیکنان باکیفیتی مانند هری کین و جود بلینگام در نهایت موفق شد تیم ملی اسلواکی را شکست دهد تا در مرحله بعد به مصاف سوییس برود.
 فکر می‌کنید انگلیس قادر است از سد تیم سوییسی که تیم ایتالیا را حذف کرد، بگذرد؟
سوییس تیم خوبی نشان داده اما حریف انگلیس نخواهد شد و باز هم بازیکنان بزرگ انگلیس با کار بهتر تیمی شرایط را به گونه‌ای تغییر داده و بساط پیروزی تیمشان را مهیا خواهند ساخت. فرانسه هم تیم خیلی خوبی است و به نظرم یک پای فینال باز هم انگلیس خواهد بود.
 شرایط حضور مربی اسپانیایی هم در پرسپولیس به اما و اگر کشیده شده. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
من صحبتی در خصوص مربی اسپانیایی ندارم چون از روز اول هم دوست داشته و دارم که مربی ایرانی سرمربی پرسپولیس شود. من بشدت به این موضوع اعتقاد دارم که در پرسپولیس مربیان خوب کم نداریم. مربیانی مانند علی دایی و کریم باقری که بهترین هستند و قادرند به بهترین شکل ممکن تیمشان را هدایت کنند اما متأسفانه نمی‌دانم دوستان به چه دلیلی از این مربیان بزرگ داخلی عبور کردند و رأی به حضور مربی خارجی دادند.
 در خصوص بیرانوند و شرایطی که این دروازه‌بان با پرسپولیس پیدا کرده چه صحبتی دارید؟
11 سال در پرسپولیس بودم و در سه پست بک چپ، هافبک چپ و گوش چپ بهترین نمایش‌ها را ارائه دادم و با تمام وجود برای تیم محبوبم تلاش کردم و قهرمانی‌های زیادی را هم به دست آوردم اما هیچ وقت برای پرسپولیس ناز نکردم. در حال حاضر هم معتقدم پرسپولیس آنقدر بیچاره نشده که بیرانوند بخواهد برای این تیم ناز کند به همین دلیل هم به این دروازه‌بان می‌گویم که در پرسپولیس بمان و با آبروی خودت بازی نکن.
 اما بازیکنان جدایی طلبی مانند بیرانوند و چند بازیکن دیگر خواهان گرفتن آپشن و حق و حقوق خودشان هستند، به همین دلیل خودشان را محق می‌دانند!
من خوب درک می‌کنم که فوتبال حرفه‌ای شده و شرایط فرق کرده است اما به هر حال بازیکن هم باید بداند که این همه موفقیت و محبوبیت و قهرمانی را فقط در تیمی مانند پرسپولیس می‌توانست کسب کند و باور کنید در تیم‌های دیگر اصلاً چنین شرایطی وجود ندارد و بازیکن بعد از ترک پرسپولیس می‌فهمد چه اشتباهی کرده و به نوعی بعد از جدایی از پرسپولیس همه چیز را از دست خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی