تعیین سقف قرارداد مثل فصول گذشته

پرسپولیس و تصمیم مهمی که نباید شعاری باشد

اینکه باشگاه پرسپولیس برای خریدهایش در نقل و انتقالات تابستانی سقف گذاشته و عدد مشخصی را تعیین کرده فوق‌العاده است. البته که سال‌های قبل هم سقف داشتیم و بعضاً به صورت نامحسوس این سقف‌ها شکافته می‌شد و فرو می‌ریخت اما در پرسپولیس مدیران باشگاه مدعی تعیین سقف بودند و البته که نسبت به یکی دو باشگاه مراعات می‌کردند.
مسأله تعیین سقف و آنچه درباره ترابی، اسماعیلی‌فر و اخیراً علی علیپور مطرح شده نکته فوق‌العاده بااهمیتی است که اگر واقعاً از سوی باشگاه پرسپولیس رعایت شود می‌تواند در کلیت نقل و انتقالات تأثیر مثبت بگذارد.
ظاهراً باشگاه پرسپولیس برای بازیکنان تاپ و درجه یک خود سقف 21 میلیارد 600 میلیون تومانی را تعیین کرده که اگر بتواند این سقف را رعایت کرده و فقط در حد شعار و مصاحبه‌های مدیران نباشد خیلی هم خوب است.
البته که در این میان موضوع آپشن‌ها و هوادار متمول می‌تواند به نوعی دور زدن محسوس و نامحسوس این سقف تعیین شده باشد اما حداقل اینکه در نقل و انتقالات و مواجهه با بازیکن سالاری یک تصمیم مناسب و کارآمد به نظر می‌رسد.
البته که مدیریت در مواجهه با بازیکنان و خواسته‌های منطقی و غیرمنطقی‌شان همچنان به هنر مدیران باشگاه بستگی دارد اما اگر مدیران پرسپولیس روی اصول خود بایستند و زمینه شکافتن سقف را باز نگذارند این مهم به ساماندهی وضعیت نقل و انتقالات کمک خواهد کرد. در واقع آنها می‌توانند به بالا رفتن مبالغ پیشنهادی بازیکنان روی بورس لیگ هم کمک کنند و به این وضعیت نابسامان و بازار مکاره نقل و انتقالات به نوبه خود سامان دهند.
جستجو
آرشیو تاریخی