عبدی، علیپور،آل کثیر و آزادی

معادله چند مجهولی خط آتش پرسپولیس

محمد قراگزلو
خبرنگار


ارنج خط حمله پرسپولیس و مشخصاً آنچه در اسکواد این تیم برای فصل آینده در مورد پست مهاجم نوک وجود دارد، می‌تواند یکی از معادلات مربوط به این تیم در فصل نقل و انتقالات باشد. معادلاتی که با در نظر گرفتن اخبار، شایعات و تحرکات اخیر مربوط به بازیکنان در روزهای اخیر فوق‌العاده پیچ خورده و مبهم دنبال می‌شود.
واقعیت اینکه در سیستم مد نظر خوان کارلوس گاریدو که به احتمال فراوان 3-3-4 خواهد بود پرسپولیس یک مهاجم نوک کلاسیک بیشتردر ترکیب اصلی نیاز ندارد اما طبق قاعده حداقل باید یک مهاجم شاخص دیگر نیز روی نیمکت باشد تا در موقع لزوم به کمک تیمش بیاید و گره کار را باز کند.
باشگاه پرسپولیس به عنوان اولین گزینه شهریار مغانلو را هدف گرفت اما خیلی زود پی برد که او به امارات خواهد رفت. پرسپولیس ابتدا سراغ بازیکنانی در خط میانی و به صورت مشخص وینگر رفت اما بعد از چند روز بحث جذب مهاجم هم پیش آمد. با این وجود درست به موازات شروع مذاکره با علی علیپور، سر و کله مهدی عبدی هم در ساختمان باشگاه پیدا شد. با این حال از آنجایی که عبدی با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد فعلاً او تنها مهاجم نوک شناخته شده سرخ‌ها به حساب می‌آید. در عین حال دایره مهاجمان نوک پرسپولیس با در نظر گرفتن اینکه بحث تمدید با عیسی آل‌کثیر مطرح است، مذاکره با علی علیپور ادامه دارد و اخیراً صحبت از جذب محمدرضا آزادی مطرح شده می‌تواند جذاب اما پردردسر باشد.
جذاب از این جهت که هوادار پرسپولیس پیش خودش فکر می‌کند چقدر خوب می‌شود که اگر هر چهار مهاجم نامبرده را در اسکواد فصل داشته باشیم اما پردردسر اینکه نه سیستم نه لیست بزرگسال پرسپولیس چنین اجازه‌ای به مدیران باشگاه نمی‌دهد.
در عین حال پیرامون هر کدام از این مهاجمان و ادامه همکاری با آنها مشکلاتی وجود دارد. عیسی آل‌کثیر پول بیشتری می‌خواهد و خواستار این است تا به اندازه بازیکنان رتبه یک تیمش پول بگیرد. علی علیپور نیز بالاتر از سقف باشگاه می‌خواهد و دنبال اعدادی نزدیک به آنچه ظاهراً تیم‌های دیگر به او پیشنهاد داده‌اند، می‌گردد. در مورد مهدی عبدی و آینده‌اش هنوز ابهام وجود دارد و شاید به همین خاطر است که پرسپولیس دنبال محمدرضا آزادی رفته است. مهاجمی که نیم فصل لیگ بیست وسوم هم دنبالش رفت اما نتوانست با مبلغ درخواست نساجی و تقاضای این باشگاه کنار بیاید.
حالا جدا از مسأله دروازه‌بان اصلی، مدافع راست و تکمیل ترکیب مدافعان میانی، پرسپولیس در خط حمله هم دچار مشکل است و با توجه به گره خوردن مذاکرات با علیپور و انفعال در مورد آل‌کثیر و عبدی، این تهدید وجود دارد که در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکره با آزادی ماجرای تکمیل کادر مهاجمان تیم چطور پیش خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی