مناف هاشمی: رئیسی تمام قد حامی ورزش بود

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک که از شهادت رئیس‌جمهور خیلی ناراحت است، این قضیه را غیرقابل باور می‌داند. او می‌گوید: «شهادت آیت‌الله رئیسی، مصیبت بزرگ و غیرقابل باوری برای همه ماست؛ مصیبتی تلخ و دلخراش که نه مردم و نه ورزشکاران و نه قهرمانان باور نمی‌کنند چنین اتفاقی برای رئیس‌جمهور در روز ولادت امام هشتم(ع) افتاده است.» دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است رئیس‌جمهور شهید شناخت خوبی از ورزش داشت: «البته من ۱۹-۲۰ ماه است که به کمیته ملی المپیک آمده‌ام، ایشان دو بار در مراسم تقدیر از ورزشکاران و قهرمانان حضور پیدا کردند، به‌جز مراسم بدرقه بازی‌های آسیایی. او حامی ورزش بود و برای بازی‌های آسیایی هانگژو کاملاً کنار ما بود. حتی برای حل مشکلات دو،سه باری با او مکاتبه کردیم و صحبت‌ها و حمایت‌هایش نشان می‌داد شناخت خوبی از حوزه سلامت، ورزش همگانی و قهرمانی و مدال‌آوری داشت. رئیس‌جمهور فقید برایش مدال‌آوری و بالا بردن پرچم ایران در همه دنیا مهم بود تا جامعه شاد شود. ایشان همیشه تمام قد پشتیبان و حامی ورزش بود؛ تا جایی که وقتی بودجه ما آسیب دیده بود و قضیه را کتبی به اطلاع او رساندیم، با دستور شخصی ایشان به سازمان برنامه و بودجه مشکل ما حل شد. حتی با اینکه با ورزشکاران جلسه داشت، باز هم برای جلسات خصوصی و شنیدن درددل آنها اصرار داشت.»
به گفته مناف هاشمی، نگاه آیت‌الله رئیسی به ورزش از بعد فرهنگی بود: «با شناختی که از ایشان دارم، اطلاعات کامل و دقیقی از ورزش داشت، هم از نظر سلامت و پیشگیری و هم ورزش قهرمانی. می‌دانم که او پیاده‌روی می‌کرد، هر چند به خاطر مشغله‌های سیاسی نمی‌توانست زیاد پیاده‌روی کند اما نوع نگاهش به ورزش از بعد فرهنگی بود.»
او معتقد است امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه هم زحمت زیادی برای ورزش ایران کشیدند: «نه‌تنها رئیس‌جمهور که وزیر امور خارجه ایشان هم کمک حال ورزش ایران بود. امیر عبداللهیان دو،سه باری با فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک جلسه داشت و حتی او در همکاری با کمیسیون امور بین‌الملل طوری تعامل می‌کرد که گره‌گشا می‌شد. حتی اگر تیم‌ها برای سفر به دردسر می‌افتادند هم شخصاً وارد می‌شد.»
جستجو
آرشیو تاریخی