رئیس جمهور گفت طرح آمایش چهارماهه آماده شود

اسبقیان: رئیسی، ورزش را نماد توسعه می‌دانست

سید محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش، نقش رئیسی در مدت سه سال ریاست جمهوری‌اش را برای پیشرفت ورزش بی‌بدیل می‌داند: «آن چیزی که مسلم است اینکه نقش ایشان در توسعه ورزش ایران بی‌بدیل و بی‌سابقه بود. رئیس‌جمهور فقید ورزش را نماد توسعه کشور می‌دانست.
 او معتقد بود ورزش نماد توسعه هر کشوری است که منجر به سرمایه‌گذاری در آن می‌شود. او با نیت پاک خدمت می‌کرد. رئیسی تنها رئیس‌جمهوری بود که به وزارت ورزش آمد و جلسه 5 ساعته‌ای با ما داشت که نتیجه‌اش اتفاقات خوبی بود و مصوبات خوبی مثل طرح آمایش داشت. طرحی که کارشناسان می‌گفتند تا 6 ماه آینده آماده می‌شود، اما او با جدیت و اقتدار خاصش گفت شما خیلی صبر و حوصله دارید، خدا از این حوصله‌ها هم به من بدهد.
ظرف 4 ماه طرح باید آماده شود تا وزارت‌ورزش آن را تعیین تکلیف کند. برنامه دیگر توسعه ورزش ایران بود که در حال اجراست. 
بحث بعدی نیمه کاره بودن 4327 پروژه ورزشی بود که تدابیر ویژه‌ای برای پایان آنها داشت. حتی از وزیر آموزش و پرورش و شهرسازی هم خواست تا تفاهمنامه‌ای با وزارت ورزش برای جمع و جور کردن پروژه‌های نیمه تمام امضا کنند.»
معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش معتقد است رئیس جمهور با ورزشکاران تعامل زیادی داشت: «رئیس جمهور، کمتر از یکسال دوبار مراسم تجلیل از ورزشکاران را برگزار کرد. او تعامل زیادی با ورزشکاران و قهرمانان داشت و در نشست‌های صمیمانه درد دل‌های آنها را می‌شنید. حتی در جلسه‌ای درباره برابری پاداش‌های پارالمپیکی با المپیکی‌ها صحبت کرد. او همه ورزشکاران را به یک چشم می‌دید. رئیسی مدیری مدبر، توانمند، خداترس، شجاع، خستگی‌ناپذیر، جهادی و مردمی بود. همیشه در میدان 
امور را پیگیری می‌کرد.
 حتی یکی از دستورات ویژه او بحث واگذاری پرسپولیس واستقلال به شرکت‌های غیردولتی بود که کار خیلی ارزشمندی بود. کاری که امروز همه هواداران دو تیم را خوشحال می‌کند.
 رئیسی در جلسه به ما گفت خوشحال هستیم که وزیر و معاونانش از جنس ورزش هستند و برای اعتلای ورزش تلاش می‌کنند. ما مدیران دولت انقلابی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مسیر خدمت به انقلاب و ورزش کشور قدم برمی داریم.»
به نظر او، رئیس جمهور فقید به ورزش عشق می‌ورزید: «او در دیدار خصوصی با ورزشکاران، به هاشمی گفت جلسه‌ای بگذارید تا در فرصت بیشتری با قهرمانان صحبت کنم. در آن جلسه دستور ویژه برای رسیدگی به معیشت، استخدام و مسکن قهرمانان صادر کرد. رئیس جمهور همیشه به ورزش و ورزشکاران عشق می‌ورزید و به مدیران انگیزه می‌داد و همه تلاش‌ها به خاطر حمایت‌های او بود. ما باید همه توانمان را در ورزش به کار ببندیم تا راه و سبک ایشان را اجرا کنیم. راه خدمت هیچ وقت تعطیل نمی‌شود. خدا را شکر سایه رهبر بر سر ماست.»

رئیس‌جمهور همیشه به ورزش و ورزشکاران عشق می‌ورزید و به مدیران انگیزه می‌داد

جستجو
آرشیو تاریخی