باید پشت پرده‌ها را پیش‌بینی می‌کردند

جواد منافی
(مربی سابق پرسپولیس)

تیم‌های عربستانی فراتر از آسیا هستند و کیفیت فنی این تیم‌ها واقعاً بالاتر از تیم‌های ما است به همین دلیل قطعاً نمی‌توانیم خیلی راحت از پس این آنها برآییم و بازی راحتی را برای تیم پرسپولیس متصور باشیم چون شاید یک بازیکن خارجی‌شان به اندازه یک تیم ما قیمت داشته باشد.
کار ما در لیگ نخبگان سخت است و واقعاً در این عرصه کار مشکلی پیش رو داریم و صعود از گروه هم دشوار است. طبیعتاً صعود به جمع چهار تیم نهایی هم کاری است که سختی‌ها و دشواری‌های بسیار زیادی را به همراه دارد هر چند پرسپولیس در یک دهه اخیر بهترین تیم ایرانی بوده که توانسته دو بار به فینال برسد.
کیفیت بازیکنان خارجی تیم‌های آسیایی خصوصاً تیم‌های عربستانی کار را برای پرسپولیس دشوار می‌سازد اما ما هم ناامید نیستیم. بازی اول و نتیجه‌گیری در آن دیدار خیلی برای پرسپولیس مهم است به همین دلیل امیدواریم با امتیاز از بازی اول خارج شویم و بازی اول را نبازیم.
پرسپولیس در این فصل خوب تقویت شده و بازیکن‌های خوبی به خدمت گرفته‌ایم و موجب شده تا تیم قدرتمندی داشته باشیم اما متأسفانه نکاتی مانند نداشتن زیرساخت‌ها و نداشتن حق میزبانی به شکل مناسب موجب شده تا نتوانیم از همه موجودیت و پتانسیل خودمان به بهترین شکل بهره بگیریم.
مدیرعامل با تجربه‌ای داریم به همین دلیل باید پیش‌بینی یکسری از مسائل پشت پرده را می‌کردیم که غافلگیر نشویم و اسیر یکسری از مسائل پشت پرده نمی‌شدیم. حواس ما باید جمع‌تر می‌شد و سیاه یکسری از مسائل نمی‌شدیم که واقعاً می‌دانستیم آنها در فوتبال ما نهایتاً اجرا نخواهد شد و کار را برای ما دشوار ساخت. با وجود این خوشبختانه خوب تیم‌مان جمع و جور شد و در نهایت تیم خوب و کاملی را بستیم و مشکلات را تا جایی که می‌شد برطرف ساختیم هر چند هنوز مهاجم جدیدمان را ندیدیم که باید دید کیفیت او بهتر از علیپور و عیسی است و در مواقع بحرانی قادر است کار را برای تیم ما در آورد یا نه. جدا از همه این موارد به نظرم تمدید قرارداد با بازیکنی مانند اورونوف برای پرسپولیس خیلی لازم است چرا که در سطحی بسیار بالا قرار دارد و به هر شکل ممکن باید در پرسپولیس حفظ شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی