به آسیب پذیری الاهلی در دفاع و دروازه خوشبین باشیم

محبوب: امیدوارم در عربستان آبروداری کنیم

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار


داود محبوب مدافع راست سابق پرسپولیس که سابقه چند قهرمانی با پیراهن سرخ را در کارنامه بازیگری خودش دارد و در دهه 70 یکی از بازیکنان اصلی این تیم محسوب می‌شد در خصوص شرایط تیم محبوبش در لیگ نخبگان و اولین بازی مقابل الاهلی عربستان گفت: کار در آسیا خیلی سخت است خصوصاً با شرایط بدی که برای میزبانی تیم‌های ایرانی به وجود آمده شرایط برای حضور تیم‌هایمان در لیگ نخبگان دشوارتر و حساس‌تر هم شده است. با وجود این حتماً می‌توان به پرسپولیس امیدوار بود چرا که در یک دهه اخیر دو بار به فینال آسیا رسیده و همیشه یکی از تیم‌هایی بوده که در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته است. به همین خاطر من به تیم پرسپولیس که در ایران بهترین بوده و در آسیا هم در این یک دهه برای کشورمان در قاره کهن آبروداری کرده است و خیلی امیدوارم بازی‌های خوب و آبرومندانه‌ای را به نمایش بگذارد.
بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه افزود: شرایط ما با تیم‌های عربستانی قابل قیاس نیست اما با وجود این من خیلی امیدوارم پرسپولیس بتواند بزرگی خودش را نشان داده و بازیکنانش بهتر بتوانند خودشان را اثبات کنند. به هر حال پرسپولیس این بار هم بازیکنان خارجی و داخلی خوبی را در خدمت دارد و حتماً حریف راحتی برای بقیه تیم‌ها حتی تیم‌های عربستانی نخواهد بود.
محبوب در خصوص بازی با الاهلی تأکید کرد: بازی اول همیشه خیلی مهم و در راه موفقیت یک تیم در تورنمنت آسیایی خیلی تأثیر‌گذار است. این دشواری زمانی بیشتر می‌شود که پرسپولیس باید بازی اولش را در خارج از خانه مقابل الاهلی برگزار کند که در همه نقاط بازیکنان خوبی در اختیار دارد و از بازیکنان ملی‌پوش عربستانی و خارجی بهره می‌برد. فکر می‌کنم تیم عربستانی در خط حمله و هافبک بازیکنان بهتری را در اختیار دارد اما می‌توان امیدوار بود که خط دفاع و دروازه این تیم در ضدحمله‌ها آسیب پذیر باشد.
مدافع کناری اسبق پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی را در اختیار دارد که حتی می‌توان روی تجربه بین‌المللی آنها در آسیا و در لیگ نخبگان هم حساب خاصی بازکرد به همین دلیل ما حتماً می‌توانیم روی تجربه بازیکنانی مانند اورونوف حساب کنیم و به تیم خوبی که امسال بسته شده امید ببندیم.
محبوب در پایان گفت: امسال رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر و دفاع از این عنوان هم مشکل‌تر است چون تیم‌هایی مانند استقلال و تراکتور و سپاهان هم خیلی خوب بازیکن گرفته‌اند اما شخصیت قهرمانی و بزرگی که پرسپولیس در لیگ برتر خصوصاً در یک دهه اخیر داشته این دلخوشی را برای من به وجود می‌آورد که به قهرمانی مجدد این تیم و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش خیلی دلخوش باشم.

جستجو
آرشیو تاریخی