پنجمین دیدار پرسپولیس با غول جده

خاطرات شیرین از جدال با الاهلی

پرسپولیس که بجز دیدار با الهلال معمولاً آمار خوبی مقابل تیم‌های عربستانی داشته، تنها در چهار مسابقه به مصاف الاهلی عربستان رفته است که هر چهار مسابقه، به لیگ قهرمانان آسیا و زمان حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرخپوشان برمی‌گردد. پرسپولیس ابتدا در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷، در روزهای اوج تیم الاهلی عربستان به مصاف این تیم رفت‌. دیدار رفت به میزبانی پرسپولیس در عمان با دو گل الاهلی آغاز شد اما گل‌های دیرهنگام شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا، پرسپولیس را به بازی و لیگ قهرمانان آسیا برگرداند. در بازی برگشت که به میزبانی ابوظبی برگزار شد، پرسپولیس خیلی زود با گل علی علیپور از حریف خود پیش افتاد اما اخراج کمال کامیابی‌نیا در همان دقایق ابتدایی بازی، کار را سخت کرد. با به ثمر رسیدن گل تساوی الاهلی، این تیم در آستانه صعود به نیمه‌نهایی قرار گرفت که در دقیقه ۸۳، ضربه شایان مصلح با برخورد به دست بازیکن حریف روی خط دروازه منجر به یک ضربه پنالتی و اخراج مدافع حریف شد و گادوین منشا، این پنالتی را تبدیل به گل کرد. پس از این پنالتی، یک موقعیت پنالتی دیگر روی حرکت بشار رسن به پرسپولیس رسید که این بار مهدی طارمی در آخرین بازی آسیایی خود برای سرخپوشان، موفق شد دروازه الاهلی را باز کند.
 به جز این صعود شیرین، پرسپولیس دو بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ نیز به مصاف الاهلی رفت که حاصل آن، یک برد و یک شکست بود. در مسابقه رفت، پرسپولیس با ضربه قیچی تماشایی خلیل‌زاده و گل علیپور به برتری رسید اما در دیدار برگشت، با نتیجه دو بر یک از حریف خود شکست خورد. این شکست، تأثیر زیادی روی حذف زودهنگام پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در آخرین فصل برانکو روی نیمکت تیم داشت.
جالب اینکه با توجه به مشکلات پیش آمده در مناسبات سیاسی دو کشور، بازی‌های باشگاه‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شد و پرسپولیس در نخستین تقابل با این تیم هم در مسقط عمان از الاهلی میزبانی کرد. سه بازی بعدی دو تیم نیز به همین ترتیب یا در عمان انجام شد یا در امارات. به این ترتیب، نخستین بار است که آنها در عربستان به میدان می‌روند.
جستجو
آرشیو تاریخی