احتمال بازی با ترکیب نیمه دوم دیدار مقابل فولاد

جایگزین اسدبیگی تنها نقطه مبهم ارنج پرسپولیس

محمد قراگزلو
روزنامه‌نگار


با در نظر گرفتن تغییرات اسکواد پرسپولیس و حضور خوان کارلوس گاریدو در رأس کادر فنی و آشنایی او با مختصات فوتبال ایران و لیگ برتر، شاید سه بازی نخست فصل لیگ برتر برای او حکم شناخت مقدماتی از تیمش داشت.
هر چند گاریدو در همان روزهای نخست حضورش در تهران مربی علاقه‌مند و باهوشی نشان داد و بازیکنانش را به اسم می‌شناخت اما اول اینکه بازی‌های تدارکاتی تهران و ترکیه کمک خیلی زیادی به او برای شناخت کامل تیمش نکرد و از طرفی دیر اضافه شدن بازیکنانی مثل گندوز و میلاد محمدی شرایط را پیچیده‌تر هم کرد. در همین راستا لوکاس ژوائو کمتر از پنج روز قبل از نخستین بازی آسیایی فصل به تیم اضافه شده و پیچیدگی‌های مربوط به هماهنگی و شناخت کافی بازیکنان از یکدیگر و البته تطبیق با خواسته‌های کادر فنی همچنان ادامه خواهد داشت.
گاریدو در نخستین بازی فصل با دو مهاجم نوک کلاسیک بازی کرد(آل‌کثیر و علیپور) اما در بازی دوم مقابل تراکتور هم سه تغییر در ارنج خود داشت و هم سیستم را به 1-3-2-4 تغییر داد. در بازی دشوار تبریز گولسیانی، اسدبیگی و اورونوف جای فرجی، صادقی و آل‌کثیر را گرفتند که البته این تغییرات منجر به بهبود کیفیت تیم گاریدو در آن میدان نشد و پرسپولیس بازی ضعیفی ارائه داد و خوش‌شانس بود که یک امتیاز گرفت.
در بازی سوم با فولاد سرمربی اسپانیایی تغییر سیستم نداد اما با اضافه شدن میلاد محمدی در پست دفاع چپ، وحید امیری را جلوتر برد و دوباره با دو هافبک دفاعی(اسدبیگی و ریگی) بازی کرد که نیمه نخست نمایش پایاپایی مقابل فولاد داشت. با این حال تغییر هوشمندانه و بموقع گاریدو بین دو نیمه بازی سوم اتفاق افتاد که محمد خدابنده‌لو جای اسدبیگی را در ترکیب گرفت و شکل و فرم بازی تیم بهتر شد.
پرسپولیس در نیمه دوم بازی با فولاد روان‌تر و امیدوارکننده‌تر ظاهر شد و به نخستین برد فصل هم رسید.
حالا بیش از دو هفته از آن بازی گذشته و پرسپولیس اسدبیگی را در تهران جا گذاشته اما سه بازیکن جدید (سعید مهری، میلاد سرلک و لوکاس ژوائو) به تیم اضافه شده و همین حالا در جده هستند. از این جمع سرلک هم زودتر به تمرینات اضافه شده هم به خاطر سابقه حضور در پرسپولیس بسیاری از نفرات را می‌شناسد اما مهری و لوکاس دیرتر آمده‌اند و طبیعتاً برای هماهنگی و جا افتادن در ترکیب کار بیشتری خواهند داشت.
گفته می‌شود به احتمال زیاد گاریدو با همان ارنج نیمه دوم بازی با فولاد در جده مقابل الاهلی بازی خواهد کرد اما بازی بیرون از خانه و اولین بازی لیگ نخبگان و مقابل تیمی پرستاره شاید مربی اسپانیایی را دست به عصاتر کند. در این شرایط گاریدو یا باید از سرلک و مهری کنار ریگی استفاده کند که خصوصیات تدافعی بیشتری دارند یا به خدابنده‌لو وظایف تدافعی‌تری بدهد وگرنه به نظر نمی‌رسد ترکیب بقیه نفرات تغییر کند.

 

ژوائو با سه جلسه تمرین فیکس می‌شود؟

وقتی لوکاس ژوائو دو روز بعد از حضورش در تهران با تیم به جده می‌رود یعنی اینکه گاریدو روی او نظر مثبتی دارد. ژوائو یک جلسه تمرین در تهران داشته و دو جلسه هم در جده تمرین می‌کند و حالا سؤال مهم اینجاست که ممکن است گاریدو او را در ترکیب اصلی بازی دهد؟ با در نظر گرفتن اینکه آل‌کثیر و علیپور در سه بازی لیگ برتری گلی به ثمر نرسانده‌اند احتمال این تغییر وجود دارد اما این مهاجم بلندقامت هنوز تیم را نمی‌شناسد و طبیعتاً بازیکنان دیگرهم شناختی از او ندارند. با وجود این به نظر می‌رسد که حداقل این مهاجم در طول بازی بنا به شرایط مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود که در هر صورت درخشش او می‌تواند شرایط را برای علیپور و عیسی دشوار کند.

جستجو
آرشیو تاریخی