دهقانی: ناظر AFC گفت در ورزشگاه فولادشهر معجزه رخ داده است

 علی دهقانی مسئول مسابقات بین‌المللی دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برای آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر 40 روز در اصفهان حضور داشت، گفت: «ورزشگاه فولادشهر اصفهان مجوز بازی ملی هم نداشت و حتی برای برگزاری لیگ نیز چند اِلمان را نداشت. نور ورزشگاه یکی از مشکلات بود و آبیاری چمن به صورت دستی انجام می‌شد و افرادی با شلنگ این کار را می‌کردند اما امروز آبیاری اتوماتیک صورت گرفت.»
 وی افزود: «خیلی سخت بود ورزشگاهی که حتی نمی‌توانست بازی ملی برگزار کند را به شرایط بین‌المللی برسانیم. روزی که ناظر AFC از این ورزشگاه بازدید کرد سه هفته زمان داشتیم زمین را به بهترین حالت ممکن برسانیم. ناظر باور نمی‌کرد این کار را انجام دهیم. ناظر بازی اولین چیزی که در وسط زمین ایستاده بود و گفت این بود که معجزه رخ داده است! همه این کارها را کردیم که میزبانی از کشور خارج نشود.»
 دهقانی در خصوص دیدار بعدی تیم ملی برابر قطر و وضعیت آینده چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان خاطرنشان کرد: «بازی در کشور ثالث اشتباه است. وقتی بازی در خارج از کشور برگزار شود یعنی به AFC گفته‌ایم توانایی برگزاری بازی در ایران را نداریم و حیثیت‌مان خدشه‌دار می‌شود. توهین بالاتر از این نیست که میزبانی را بگیرند. برای بازی با قطر باید در فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری شود. مدیران ارشد فدراسیون باید تصمیم‌گیری کنند و ما نیز اجرایی کنیم. ممکن است تصمیم گرفته شود بازی در جای دیگری برگزار شود. اینها منوط به این است که ورزشگاه دیگری را بررسی کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی