گاریدو تیم خودش را نمی‌شناسد

اردلان آشتیانی
(بازیکن سابق پرسپولیس)

فکر می‌کنم فشار بدنی زیادی به بازیکنان پرسپولیس وارد شده در حالی که باید سرمربی را نسبت به این موضوع آگاه می‌کردند که در لیگ ایران شرایط به گونه‌ای است که مسابقات به شکل مرتب برگزار نمی‌شود. از آنجایی که بازی‌ها مرتب دچار وقفه می‌شود بدنسازی سنگین ممکن است تیمی مانند پرسپولیس را با مشکلات جدی بدنی مواجه کند و تا تیمی بخواهد از این فشار خارج شود نیاز به زمان دارد و ممکن است چندین هفته را از دست بدهد و از این بابت دچار ضرر شود. در شرایط فعلی هم بدن‌های بازیکنان پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار نگرفته به همین دلیل در زمان‌هایی از بازی نوساناتی در بازی بازیکنان پرسپولیس دیده می‌شود.
 از طرفی به نظرم گاریدو از تیم خودش شناخت ندارد و نیاز است که تیم را از شرایط فعلی خارج کند. گل ایوب شاید روی خیلی از مشکلات پرسپولیس سرپوش گذاشت در حالی که تراکتور واقعاً فشار زیادی را به پرسپولیس وارد کرد و نیاز بود که تیم با شرایط بهتری رودرروی حریف قرار می‌گرفت اما دقیقاً هیچ طرح و برنامه منظم و خوبی از سوی گاریدو دیده نشد و تعویض‌ها هم اصلاً درست نبود. مثلاً مشخص نشد زمانی که یک بر صفر عقب هستیم دقیقاً برای چه یک مدافع مانند کنعانی از زمین خارج می‌شود و مدافعی دیگر با همان مشخصات وارد بازی می‌شود در حالی که ما به گل و عناصر تهاجمی‌تری نیاز داشتیم.
دو هافبک دفاعی از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفته بودند که هیچ لزومی نداشت. ریگی اصلاً خوب بازی نکرد و در فرم خوبی قرار نداشت به همین دلیل حتماً بهتر است اسدبیگی در بازی‌های بعدی به عنوان هافبک دفاعی بازی کند. از سوی دیگر متأسفانه سروش هم خیلی عقب می‌آمد و از هافبک‌های دفاعی و مدافعان توپ می‌گرفت که تیم را خیلی عقب می‌برد و عملاً قدرت نفوذی و تهاجمی تیم پرسپولیس را پایین می‌آورد.
به نظرم خیلی بهتر است که از محمد خدابنده‌لو یا بازیکنی مانند یاسین سلمانی در خط میانی در شرایطی که سروش نیست استفاده شود هر چند بازیکنی مانند خدابنده‌لو هم می‌تواند در این منطقه بازیکن کارسازی باشد.
اورونوف هم بازیکن لب خط است و واقعاً قادر نیست در پست مهاجم دوم کار کند. بازیکنی که دریبل‌زن است و قبلاً هم نشان داده که در پست وینگر چپ از چه توانایی بالایی برخوردار است.

جستجو
آرشیو تاریخی