پرسپولیس باید با دو مهاجم نوک بازی کند

منوچهر عبدالله‌نژاد
(بازیکن سابق پرسپولیس)

گماردن دو هافبک دفاعی چسبیده به سروش نکته‌ای بود که تیم را در وضعیت دفاعی قرار داده و موجب شده بود تا تیم پرسپولیس در فاز هجومی عناصرکافی نداشته باشد به همین دلیل راهی برای انتقال توپ به عیسی وجود نداشت و عیسی هم هرچه توپ گرفت لو داد. حضور علیپور هم به دلیل زمان کافی نداشتن این مهاجم عملاً نتوانست کمک زیادی به پرسپولیس کند.
به نظرم فرشاد احمد‌زاده هم ضعیف بازی کرد و با این سطح از آمادگی بعید می‌دانم قادر باشد کار را در آن جناح برای پرسپولیس در آورد و جز یک شوت چیز دیگری از او ندیدیم. عملاً بازیکنان پرسپولیس جز دروازه‌بانش که به نوعی ستاره بازی و تیمش بود و چند بخت مسلم گلزنی را از تیم تراکتور گرفت بازیکنان دیگر پرسپولیس چندان روز موفقی نداشتند. البته گندوز عالی بود و جور کم کاری بقیه بازیکنان خصوصاً مدافعان میانی‌اش را کشید. جدا از این در شرایطی که دروازه‌بان پرسپولیس سنگربانی چپ پا بود در نکته‌ای عجیب شاهد بودیم که گولسیانی توپ را روی پای راست گندوز می‌انداخت که این دروازه‌بان را با مشکل مواجه می‌ساخت هر چند گلری که من دیدم واقعاً از بیرانوند بهتر بود.
به نظرم حتماً میلاد محمدی می‌تواند در دفاع چپ مهره خوبی باشد و امیری هم اگر به پست هافبک چپ انتقال پیدا کند کارایی بیشتری خواهد داشت. بهتر است فرشاد احمد‌زاده چپ پا هم در سمت راست بازی کند تا کارایی بیشتری داشته باشد.
معتقدم گاریدو باید در چینش خودش تغییراتی به وجود بیاورد و از دو هافبک دفاعی استفاده نکند. او باید حتماً از دو مهاجم استفاده کرده و از بازیکنانی مانند اورونوف در پست وینگر چپ مانند زمان اوسمار استفاده کند هر چند بازیکنانی مانند یاسین سلمانی و خدا بنده‌لو هم هستند که خیلی می‌توانند بیشتر به پرسپولیس کمک کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی