از گاریدو انتظار بیشتری داریم

منافی: علیپور را آوردیم تا از او استفاده کنیم

ناصر  قراگزلو
روزنامه‌نگار


جواد منافی بازیکن اسبق پرسپولیس در خصوص شرایط فنی پرسپولیس مقابل تراکتور و سایر موارد فنی خاص این دیدار نقطه نظرات خودش را بیان می‌دارد.
‌در خصوص مسائل فنی خاص مربوط به دیدار پرسپولیس مقابل تراکتور چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس ضعیف کار کرد و در نیمه اول هیچ موقعیتی نداشتیم و در نیمه دوم بهتر شدیم. با وجود این فقط یک فرصت از روی ضربه ایستگاهی کسب کردیم که منجر به گل شد اما فکر می‌کنم این برای پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی اصلاً جالب نیست که هیچ موقعیتی مقابل حریف نداشته باشد و به سختی تنها یک امتیاز بگیرد.
‌منظورتان این است که از گاریدو توقع بیشتری دارید؟
قطعاً همین طور است. ما از گاریدو انتظار بیشتری داریم. او قبل از شروع فصل به پرسپولیس آمده و بازیکنان و تیم جدید با نظر او شکل گرفته و بسته شده است اما با وجود این تیمی که ما دیدیم واقعاً نگرانمان می‌کند و قطعاً هواداران هم از شرایط فنی تیمشان ناراحت و نگران هستند.
 ‌قبول دارید که افکار دفاعی گاریدو یکی از مشکلات پرسپولیس بود؟
واقعاً استفاده از دو هافبک دفاعی لازم نبود و تیم را خیلی تدافعی می‌کرد. از سوی دیگر ما بازیکنی مانند علیپور را آوردیم که از او استفاده کنیم نه اینکه او را نیمکت‌نشین کنیم و فقط برای دقایقی به او بازی بدهیم. به نظرم پرسپولیس نباید این قدر فرصت گل به حریفانش بدهد و بازیکنان نباید به سبکی از بازی که ما مقابل تراکتور از آن شاهد بودیم عادت کنند. هافبک‌ها و مدافعان پرسپولیس اصلاً خوب کار نکردند و حضور مهاجمان بسیار کم تعداد پرسپولیس هم عملاً اجازه نداد که ما موقعیتی کسب کنیم.
 ‌میزبانی پرسپولیس در قزوین مقابل فولاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 بازی در چنین ورزشگاهی راحت نیست اما به هر حال پرسپولیس مقابل فولاد محکوم به برد است و باید جایگاهش را در جدول ارتقا دهد. تیم فولاد می‌آید که بازنده نباشد. یحیی و مطهری شناخت بسیار زیادی از پرسپولیس دارند و پیروزی مقابل چنین تیمی آسان نیست اما پرسپولیس باید به خودش بیاید و طوری بازی نکند که به قول خودمان تیم‌های دیگر مقابل مدافع عنوان قهرمانی شیر شوند.
 ‌در شرایطی که پرسپولیس، سروش را ندارد فکر می‌کنید چه بازیکنی می‌تواند جای او را پر کند؟
بازیکنی مانند محمد خدابنده لو خیلی می‌تواند به تیم کمک کند و اگر یاسین هم شرایط خوبی داشته باشد می‌تواند در خط میانی بسیار کارساز باشد. از طرفی اضافه شدن عالیشاه هم می‌تواند بسیار به کار پرسپولیس بیاید.
‌در خصوص میلاد محمدی و کارایی این بازیکن چه صحبتی دارید؟
باید دید شرایط بدنی میلاد چگونه است. در صورت آمادگی حتماً چنین بازیکنی می‌تواند دفاع چپ پرسپولیس را بیمه کند. هم در دفاع و هم در کارهای تهاجمی می‌توان به قدرت و تجربه او دل بست.

جستجو
آرشیو تاریخی