سرنوشت نامعلوم خط حمله تیم

علامت سؤال در استراتژی نقل و انتقالاتی

ایلیا بهزاد اول / در هفته‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه هواداران و هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، جذب یک بازیکن باتجربه و باکیفیت برای سمت چپ خط دفاعی تیم بود که در نهایت و پس از یک ماه گمانه‌زنی، میلاد محمدی به عنوان جانشین عبدالکریم حسن به تیم اضافه شد. پس از این انتقال، پرسپولیس تمرکز خود را روی جذب یک وینگر برای پر کردن جای خالی مهدی ترابی گذاشت و مذاکرات شخصی با علی قلی‌زاده را به خوبی پیش برد اما شواهد حاکی از این است که درخشش او در هفته‌های اخیر، باشگاه لهستانی لخ پوزنان را از فروش وی منصرف کرده و این بازیکن ملی‌پوش، جایی در ترکیب این فصل پرسپولیس نخواهد داشت.
 حالا و در حالی که زمان زیادی به پایان پنجره نقل و انتقالات نمانده، احتمال اقدام جدی باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی در خط حمله وجود دارد اما این موضوع، با چالش‌های جدی‌ای همراه است. نخست اینکه بازیکنان خارجی باکیفیت کمی در بازار وجود دارند که تاکنون تیمی پیدا نکرده باشند و مذاکره با تیم‌های خارجی برای جذب بازیکنان تحت قرارداد نیز پروسه‌ای طولانی و سخت خواهد بود. دوم اینکه تیم پرسپولیس در حال حاضر دو مهاجم با خصوصیات شبیه به هم دارد و علی علیپور و عیسی آل‌کثیر، باید برای حضور در ترکیب اصلی گاریدو رقابت کنند. بویژه اکنون که سرمربی اسپانیایی آرایش تیم را از ۲-۴-۴ به ۱-۳-۲-۴ تغییر داده و با روند فعلی تنها یکی از این بازیکنان در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور خواهد داشت. بنابراین پرسپولیس نیاز چندانی به یک مهاجم کلاسیک و تمام کننده ندارد و در صورت اقدام برای جذب یک مهاجم، منطقیست که پرسپولیس روی جذب یک وینگر با توانایی بازی در نوک پیکان خط حمله سرمایه‌گذاری کند.
 با توجه به اینکه در بازار ایران مهاجمی با خصوصیات مدنظر پرسپولیس و مشابه با علی قلی‌زاده پیدا نمی‌شود، برنامه پرسپولیس برای پر کردن جای خالی لیست ۲۰ نفره مشخص نیست و سرخپوشان باید از داشته‌های خود در فصل پیش روی لیگ استفاده کنند. ضمن اینکه تا اینجای فصل، خود گاریدو نتوانسته با بازیکنان فصل گذشته باشگاه به هماهنگی لازم برسد و هنوز پتانسیل کامل بازیکنانی چون علیپور و آل‌کثیر و اورونوف در ترکیب تیم دیده نشده است. همچنین یاسین سلمانی که قابلیت بازی در چند پست مختلف را دارد، تاکنون حتی یک دقیقه هم بازی نکرده و معلوم نیست در ادامه فصل به چه شکلی از او استفاده می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی