خبری از زوج‌سازی در پرسپولیس نبود

منوچهر عبدالله‌نژاد
(مدافع سابق پرسپولیس)

پرسپولیس در بازی اول نمایش خوبی نداشت اما با وجود این سه چهار فرصت گل نصیبش شد که متأسفانه مهاجمان نتوانستند از آنها به خوبی استفاده کنند و روی یک حادثه گل بدی دریافت کردند که نباید این‌گونه می‌شد.
 خط دفاع پرسپولیس ناهماهنگ بود و ما هیچ زوج‌سازی ندیدیم. سرعت در خط حمله کم بود و در همه نقاط و پست‌هایمان ترکیب‌های دو نفره شکل نگرفت. این مسأله موجب شد تا هماهنگی در تیم ما زیاد شود و ترکیب‌های دو نفره شکل نگیرد به همین دلیل پرسپولیس نتوانست نتیجه دلخواهش را کسب کند. سروش خیلی دیر پاس می‌داد تا حملات پرسپولیس سریع شکل نگیرد. درست است که بازی در هفته اول بود اما من در تیم ذوب‌آهن نکته برجسته فنی ندیدم به همین دلیل معتقدم پرسپولیس در بازی که راحت می‌توانست پیروز شود دو امتیاز از دست داد. ذوب‌آهن آنالیز بهتری داشت و با استفاده از اوت‌های بلند و دفاع فشرده به خواسته خودش رسید.
بازیکنان خط حمله و هافبک‌های پرسپولیس باید روی کارهای ترکیبی بهتر کار کنند و ارسال‌ها و سانترهای کلاسیک داشته باشند. این در حالی بود که تا قبل از اینکه اورونوف به زمین بیاید ما سانترهای خیلی کمی را از بازیکنان کناری‌مان شاهد بودیم. به نظرم گاریدو برای نتیجه‌گیری باید انقلابی در تیمش به وجود بیاورد تا در بقیه بازی‌ها نتیجه بگیرد در غیر این صورت عملاً حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در خط حمله هم پرسپولیس دومهاجم سرزن دارد به همین دلیل با حضور چنین مهاجمانی باید سانترهای زیادی ارسال شود که ما عملاً چنین چیزی را جز موارد معدود خصوصاً از بازیکنان کناری‌ ندیدیم. معتقدم ایوب باید بیرون بزند و امیری هم سریع و در حال حرکت اقدام به سانتر کند چون سانترها جدا از این مسائل تأثیری نخواهد داشت. شاید تنها اورونوف بود که هم در ارسال‌ها و هم دور زدن بازیکنان کناری حریف و در کات بک‌ها موفق کار کرد و بقیه عناصر کناری در فاز ارسال موفق نبودند.
به نظرم قلی‌زاده بازیکنی است که خلاقیت فردی بالایی دارد و حتماً می‌تواند از استعداد فردی خودش به بهترین شکل بهره بگیرد و به پرسپولیس کمک کند همان طور که مثلاً ما بازیکنی مانند اورونوف را هم داریم که با توجه به تکنیک و استعداد فردی‌اش قادر است هر لحظه کاری مهمی را برای تیمش انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی