قلی‌زاده کار فرشاد را سخت می‌کند؟

بمب پرسپولیس برای جایگزینی ترابی

 ایلیا بهزاد اول /صحبت‌های رضا درویش در خصوص نقل و انتقالات باشگاه و مذاکره با علی قلی‌زاده، خبر از نزدیک شدن این بازیکن ملی‌پوش به پرسپولیس می‌دهد. در بخشی از مصاحبه مدیرعامل پرسپولیس که در سایت رسمی باشگاه منتشر شده، درویش در خصوص مذاکرات با قلی‌زاده صحبت کرده است: «به هرحال مذاکراتی صورت گرفته پس اجازه بدهید روند مذاکرات طی شود و به امید خدا هر وقت همه چیز نهایی شود، آن را از طریق رسانه رسمی باشگاه اعلام می‌کنیم.»
 با توجه به این صحبت و اخبار درز کرده از لهستان، می‌توان گفت که قلی‌زاده به طور رسمی با پرسپولیس وارد مذاکره شده و حضور این بازیکن در تیم گاریدو دور از ذهن نیست. علی قلی‌زاده که در سال‌های اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی ایران بوده، خصوصیات مشابهی با مهدی ترابی دارد؛ هر دو محصول آکادمی سایپا هستند، هر دو در خارج از ایران موفق نبودند و هر دو بازیکن تکنیکی، توانایی بازی در سمت چپ و راست زمین را دارند. این ویژگی قلی‌زاده، به خوبی می‌تواند خلأ ترابی در سمت راست خط حمله پرسپولیس را برطرف کند و در صورت در دسترس نبودن اورونوف، قلی‌زاده جای او را در سمت چپ خط حمله می‌گیرد. ضمن اینکه با توجه به جذب یک دفاع چپ خارجی برای آخرین سهمیه خارجی تیم، پرسپولیس باید از بین بازیکنان ایرانی برای سمت چپ خط حمله خود خرید کند.
 حضور احتمالی قلی‌زاده در ترکیب پرسپولیس، کار فرشاد احمدزاده برای حضور در ترکیب اصلی تیم را سخت می‌کند. فرشاد با آگاهی از کمبود یک وینگر راست برای سومین بار به پرسپولیس بازگشت و تا اینجا انتخاب اول گاریدو در این پست بوده اما حضور قلی‌زاده، او را در کنار صادقی به دو گزینه ذخیره تیم برای قلی‌زاده و اورونوف تبدیل می‌کند.
 قلی‌زاده که یکی از بازیکنان باکیفیت لیگ ایران بود، پس از درخشش برای سایپا در سال ۲۰۱۹ به تیم شارلروای بلژیک پیوست و پس از پنج فصل حضور در این باشگاه، راهی قاسم‌پاشای ترکیه شد و روزهای موفقی در این تیم نداشت. پس از این انتقال، قلی‌زاده به تیم لخ پوزنان لهستان پیوست و فصل گذشته در این تیم نیز موفق به ثبت گل و پاس گل نشد. با توجه به اینکه قلی‌زاده گران‌ترین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه لخ‌ پوزنان بود، این عملکرد او مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفت. او که بخش بزرگی از مسابقات فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، به عنوان یک بازیکن تعویضی لیگ این فصل را آغاز کرده و حالا در لیست فروش این تیم قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی