گلر سابق راه دور زدن سقف قرارداد را لو داد

اتهام بزرگ بیرانوند علیه پرسپولیس

 روز گذشته فایلی صوتی از علیرضا بیرانوند در در برخی رسانه‌ها منتشر شده که ادعایی جنجالی را علیه باشگاه پرسپولیس مطرح کرده است. بیرانوند در این فایل صوتی مدعی شده که اسپانسرهای پرسپولیس به بازیکنان این تیم پرداختی‌های خارج از قرارداد داشته‌اند که فقط بخشی از آن طریق از حساب باشگاه انجام شده است.
 بیرانوند در خصوص اختلاف مالی خود با پرسپولیس توضیح می‌دهد: «سازمان لیگ گفته حق ندارید بیشتر از ۲۰ درصد آپشن بدهید. آپشن یک چیز جداست. گفته شده از قرارداد پایه ۲۰ درصد کنار بگذارید و حساب کتاب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلاً قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است و فدراسیون گفته از این ۱۵ میلیارد می‌توانید ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بیاورید. مثلاً ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد سه میلیارد می‌شود و از این سه میلیارد، سه آپشن می‌گذارند؛ برای مثال رضایت سرمربی یک میلیارد، ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد، این را در قرارداد می‌گذارند و می‌شود آپشن. حالا این پاداش‌ها را هم به آپشن ربط داده‌اند. اصلاً آپشن‌های من جدا بوده‌ است.»
 بیرانوند در ادامه صحبت‌هایش یک ادعای بزرگ را علیه پرسپولیس مطرح می‌کند: «من ۲۰ درصد پول آپشن‌هایم را گرفتم. یعنی برای آپشن پول جدا دادند و از قرارداد من کسر کردند. بعد به آنها بگو شما بجز آن ۳۰۰ میلیون که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، آن سه میلیارد که طبیعت، حامی مالی پرسپولیس، به بازیکنان پاداش داده چی؟ آنها را هم کسر می‌کردید. آنها هم اگر جزو قرارداد بیاید که از ۲۰ درصد رد می‌کند. چرا آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت برای بردها به حساب بازیکنان ریخته، به ۲۰ درصد آپشن‌ها اضافه نکردید؟ این خلاف قانون است. آمدند ۳۰۰ میلیونی که خودشان از باشگاه ریخته بودند، از قرارداد کسر کردند اما سه میلیارد و خرده‌ای که برای همه تیم در پنج بازی ریخته‌اند را نه.»
 این صحبت‌های بیرانوند در شرایطی است که یک باگ بزرگ در دستورالعمل سقف بودجه مورد توجه قرار گرفت، در ماده 43 این دستورالعمل بند 3 به صراحت اعلام شده که هرگونه دریافتی نقدی و یا غیرنقدی از هواداران باشگاه‌ها به نحو شفاف و با فرایند صحیح و رعایت مقررات الزام‌آور باید در صورت‌های مالی باشگاه به ثبت برسد. بدیهی است دریافت این موارد تأثیری در میزان سقف بودجه ابلاغی ندارد.
 بدین ترتیب باشگاه‌ها می‌توانند با پرداخت‌های این چنینی خیلی ساده سقف بودجه را دور بزنند!
 حالا با این انتشار این وویس بیرانوند باید منتظر ماند و دید واکنش فدراسیون به این موضوع چه خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی