عزیزیان: مقایسه الکسیس با بیرانوند حرفه‌ای نیست

 ناصر قراگزلو
خبرنگار

سعید عزیزیان معتقد است دیگر نباید حرفی از دروازه‌بان جدا شده پرسپولیس زد و برای تقویت روحیه گندوز، باید او را به شکل منطقی بالا برد.
  در رابطه با گلی که الکسیس دریافت کرد چقدر او را مقصر می‌دانید؟
 من فکر می‌کنم آنالیز پرسپولیس باید بهتر بود و مدافعان و دروازه‌بان تیم را نسبت به پرتاب‌های بلند تیم ذوب‌آهن به خوبی توجیه می‌کردند. دروازه‌بان پرسپولیس واقعاً به روش بازی مستقیم تیم‌های ایرانی ناآشنا بود و نتوانست واکنش خیلی خوبی نشان دهد. او می‌توانست بیرون بیاید اما نباید الکسیس را مقصر دانست چون واقعاً او این سبک بازی را ندیده بود ضمن اینکه مدافعان ما باید بهتر کار می‌کردند. مشکل دیگر این بود که دروازه‌بان و مدافعان خیلی خوب با همدیگر هماهنگ نبودند. نکته مهم اما در خصوص الکسیس این بود که او دروازه‌بانی مطمئن نشان داد و حتی یک بار اشتباه وحید امیری که می‌رفت منجر به گل شود را به خوبی با واکنش از یک گل حتمی نجات داد به همین دلیل من گلر خارجی پرسپولیس را سنگربان خیلی خوبی ارزیابی کردم.
  آیا می‌توان دروازه‌بان جدید پرسپولیس را با بیرانوند قیاس کرد؟
 نه چون این کار حرفه‌ای نیست. دروازه‌بان پرسپولیس با رزومه خوبی به این تیم آمده و به نظرم به دلیل راه سختی که این تیم پیش رو دارد باید الکسیس را بالا برد تا این دروازه‌بان بتواند بهتر ارزش‌هایش را نشان داده و خودش را بالا بکشد.
  چه مشکلی در پرسپولیس بیشتر نظرتان را جلب کرد؟
 پرسپولیس نباید فقط تنها به یک هافبک طراح اتکا داشته باشد و حتماً باید از یاسین سلمانی یا بازیکن طراح دیگری استفاده کند. پرسپولیس در کناره‌ها هم قدرت خوبی نداشت و امیری و ایوب نتوانستند در امر سانتر از جناحین موفق عمل کنند و دیدیم که با حضور اورونوف بود که چند حمله مؤثر از جناح چپ داشتیم. علیپور و عیسی هم بد نبودند اما هافبک‌ها پاس‌های زیادی به مهاجمان ندادند که باید این نقیصه را برطرف کنند. در کناره‌ها باید قوی‌تر کار کنیم که امیدوارم با آمادگی بهتر اورونوف و تعییراتی در جناح راست و بهتر شدن شرایط وینگرهای چپ و راست شرایط هجومی تیم بهتر شود و مدافعان پرسپولیس هم با حواس جمع بازی کنند تا دیگر مانند بازی مقابل ذوب‌آهن غافلگیر نشوند. پرسپولیس در بازی‌های بعدی بهتر خواهد شد و مقابل تراکتور حتماً بازی بهتری ارائه خواهد داد. تراکتور مهره‌های زیادی را به خدمت گرفته اما قدرت یک تیم فقط به بازیکنان جدید نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی