در انتظار شروع خاص لیگ برتر

خاطرات تلخ پرسپولیس از VAR

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و بحث، بالاخره ورزشگاه رقابت پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن مشخص شد و سرخپوشان باید در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک، از سفیدهای نصف جهان میزبانی کنند. ورزشگاهی که در حال حاضر، تنها ورزشگاه آماده ایران و مجهز به سیستم کمک‌داور ویدیویی است و رقابت پرسپولیس و ذوب‌آهن، تنها مسابقه هفته اول مسابقات خواهد بود که با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدیویی برگزار می‌شود. سیستمی که پرسپولیسی‌ها از آن خیلی خاطره خوشی ندارند.
 تلخ‌ترین خاطره پرسپولیس از VAR در فینال لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۰ رقم خورد. جایی که در ورزشگاه خالی از تماشاگر اجوکیشن سیتی دوحه، با استفاده از کمک‌داور ویدیویی دو پنالتی برای اولسان کره جنوبی گرفته شد و این دو پنالتی، بویژه پنالتی گرفته شده روی اشتباه مهدی شیری فرصت کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از تیم یحیی گل‌محمدی گرفت. ضمن اینکه داور یک بار برای پنالتی پرسپولیس نمایشگر را چک کرد اما پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد.
 در فصل گذشته لیگ نیز پیروزی دربی رفت، با کسب پنالتی برای استقلال روی خطای علی نعمتی و پس از بازبینی ویدیویی از دست رفت. حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم در رقابت با استقلال تاجیکستان، تصمیمات داوران ویدیویی به سود پرسپولیس نبود و صحنه بحث‌برانگیز برخورد مدافع حریف با نبیل باهویی، منجر به موقعیت پنالتی برای پرسپولیس نشد. حالا در فصل جدید لیگ برتر و لیگ نخبگان، سرخپوشان انتظار خاطرات شیرین‌تری از کمک‌داور ویدیویی دارند. سیستمی که امیدواریم هرچه سریع‌تر، در تمام ورزشگاه‌های لیگ از آن استفاده شود. هر چند که با شرایط فعلی، به نظر نمی‌رسید این اتفاق تا شروع نیم‌فصل دوم رخ بدهد.
جستجو
آرشیو تاریخی