یک پرتغالی و یک اسپانیایی گزینه‌های سرخ‌ها برای دفاع چپ

یوری ریبرو و خوانکار؛ رزومه قابل توجه، قیمت یکسان

محمدرضا رحیم‌پور / با اعلام رضا درویش و با معرفی گاریدو، باشگاه پرسپولیس دنبال دو گزینه دیگر برای دفاع چپ می‌گردد تا بعد از رکب باشگاه سوچی و یحیی عطیه‌الله بالاخره جانشین مناسبی برای عبدالکریم حسن پیدا کند.
این دو گزینه یکی یوری ریبرو پرتغالی است و دیگری خوانکار اسپانیایی که هر دو بازیکن متخصص برای بازی در پست دفاع چپ هستند.
یوری ریبرو پرتغالی 27 ساله با قامت 178 سانتیمتری و چپ پاست و در حال حاضر تیم ندارد. این مدافع چپ پرتغالی در تمام رده‌های سنی ملی پرتغال سابقه بازی دارد اما هیچ وقت برای تیم ملی کشورش به میدان نرفته است. ریبرو در فوتبال لهستان قهرمان سوپرجام و حذفی شده و در کشور خودش سابقه قهرمانی جام حذفی را دارد. آخرین تیم او لژیاورشو لهستان بوده است. رزومه این بازیکن نسبتاً قابل توجه است چرا که قبل از لژیاورشو برای ناتینگهام‌فارست بازی می‌کرده ضمن اینکه سابقه بازی برای تیم دوم بنفکیا و ریوآوه پرتغال را هم دارد. این بازیکن فصل قبل در لژیاورشو و در 27 بازی لیگ لهستان به مدت 2250 دقیقه به میدان رفت که یک پاس گل داد. او همچنین 11بازی در لیگ کنفرانس اروپا انجام داده و دو بار هم در این مسابقات نیمکت‌نشین بوده است.
اما گزینه دوم خوان کارلوس لوپز اسپانیایی ملقب به خوانکار است که 179 سانتیمتر قامت و 34 سال سن دارد. این بازیکن چپ پا هم در حال حاضر بدون تیم است.
خوانکار فوتبالش را از تیم زیر19 سال رئال مادرید شروع کرده و بعد از آن به تیم سوم و سپس تیم دوم این باشگاه راه یافت و سپس راهی براگار در پرتغال شد. نکته عجیب اینکه او مدام از براگار به باشگاه‌های اسپانیایی قرض داده شده و غیر از 5 مقطعی که عضو این تیم پرتغالی بوده برای تیم‌های ساراگوسا، رئال بتیس، گرانادا و مالاگا هم بازی کرده است و رزومه خوبی دارد.
آخرین تیم این مدافع اسپانیایی پاناتینایکوس یونان بوده است که فصل قبل 30 بازی برایش انجام داده و 8 پاس گل به ثبت رسانده است.
او در سوپرلیگ یونان طی 10 بازی و 701 دقیقه حضور در میدان 3 پاس گل داد. در پلی‌آف این رقابت‌ها و طی 8 مسابقه و 543 دقیقه یک پاس گل صادر کرد. در 6 بازی مقدماتی لیگ قهرمانان و در 509 دقیقه 3 پاس گل داد و در یورو لیگ طی سه دیدار 172 دقیقه در میدان بود. او در جام حذفی یونان هم طی سه بازی یک پاس گل داد.
گفته می‌شود قیمتی که به باشگاه پرسپولیس اعلام شده در مورد هر دو بازیکن یکی است اما گزینه پرتغالی هم 7 سال جوان‌تر است هم سابقه ملی بهتری دارد اما گاریدو نسبت به گزینه اسپانیایی شناخت بیشتری دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی