روی خط المپیک

سرقت تجهیزات دوچرخه‌سواران اسلواکی
دوچرخه‌سواران تیم ملی اسلواکی قربانی سرقت در دهکده المپیک شدند. در شرایطی که رقابت‌های دوچرخه‌سواری قرار است به‌زودی برگزار شود، تجهیزات دوچرخه‌سواران تیم اسلواکی شامل ده‌ها لاستیک دوچرخه، چندین قطعه لوازم یدکی و چندین سوئیچ به مبلغ ۲.۳هزار یورو ناپدید شده‌ است. مربی تیم ملی اسلواکی با مراجعه به پلیس، سرقت وسایل تیمش را گزارش داد. پیش از این هم تیاگو آلمادو، فوتبالیست تیم ملی آرژانتین، تیم دوچرخه‌سواری استرالیا، مربی تیم هاکی روی چمن استرالیا و چند ورزشکار دیگر نیز هدف دستبرد دزدان قرار گرفته بودند.
 

ولاسکو به دنبال طلای والیبال
تیم ملی والیبال زنان ایتالیا با هدایت خولیو ولاسکو، سرمربی باتجربه آرژانتینی، در المپیک پاریس عملکردی درخشان از خود نشان می‌دهد. این تیم با پیروزی قاطع مقابل هلند، به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و به هدف کسب مدال طلا نزدیک‌تر شد. در دیداری حساس و مهم، ایتالیا به مصاف هلند رفت. در این دیدار، پائولا اگونو، ستاره تیم ملی ایتالیا، به دلیل مصدومیت جزئی به میدان نیامد اما سایر بازیکنان تیم به خوبی توانستند جای خالی او را پر کنند. آنتروپوا، بازیکن جوان و با استعداد ایتالیا، با کسب 33 امتیاز در این دیدار، ستاره بی‌چون و چرای میدان بود. او با اسپک‌های قدرتمند و دفاع‌های بی‌نظیر، نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کرد. با این پیروزی، تیم ملی والیبال زنان ایتالیا به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کرد. حالا شاگردان ولاسکو در دیدار بعدی خود، به مصاف تیم ملی ترکیه خواهند رفت.
 

شناسایی و خنثی‌سازی ۶۸ حمله سایبری
حملات سایبری در بازی‌های المپیک پاریس شناسایی و خنثی شدند. براساس گزارشات منتشر شده، تاکنون در طول این بازی‌ها 68 حمله سایبری صورت گرفته که البته همه آنها شناسایی و خنثی شده‌اند. 2 مورد از حملات نیز به سایت‌های المپیک صورت گرفته است. آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعاتی فرانسه (ANSSI) اعلام کرد که با پیش‌بینی افزایش چنین تلاش‌هایی در بازی‌های المپیک، تمام نهادهای مختلف درگیر برای محافظت برابر حملات سایبری را آموزش داده است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک قبلی که در توکیو برگزار شد، 450 میلیون حمله سایبری را گزارش کردند.
 

رقابت با وجود داشتن تومور
ناتالی ملهاوزن، شمشیرباز تیم ملی برزیل در المپیک در شرایطی رقابت کرد که قبل از مسابقات مشخص شده بود تومور دارد. شمشیرباز ۳۸ ساله برزیلی در شرایطی برای رقابت به پاریس رفت که توموری در کنار ستون فقرات او بود ولی تصمیم گرفت در المپیک رقابت کند. البته او در دور نخست برابر روین شیائو، ۱۶ ساله از کانادا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این دیدار شمشیرباز برزیلی چند بار روی سکو افتاد و مدت زیادی طول کشید تا بهبود یابد و مربیان به سمت او دویدند تا بهبود یابد.
 

کنایه سنگین قهرمان المپیک به کیفیت بد آب رود سن
شارون ون راووندال، قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو در شنای آب‌های آزاد، با یک عکس کیفیت آب رودخانه سن پاریس را به سخره گرفت. این ورزشکار هلندی پستی همراه با عکسی در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که گولوم در فیلم ارباب حلقه‌ها را در حال ایستادن تا کمر در آب نشان می‌دهد. ون راووندال در شبکه‌های اجتماعی نوشت: 9 روز این‌گونه از آب بیرون می‌آییم. ورزشکار کانادایی درست در خط پایان در پخش زنده استفراغ کرد. اکاترینا شابالینا قزاقستانی حتی نتوانست به خط پایان برسد و پس از پایان مرحله شنا در نخستین دور مسابقه دوچرخه‌سواری شروع به استفراغ کرد.


اولین تنیسور آسیایی
در فینال المپیک
زن شماره یک تنیس جهان با شکست ناباورانه مقابل حریف چینی از رسیدن به فینال المپیک‌ پاریس بازماند. ایگا اشویانتک، رنک اول تنیس زنان  از لهستان، در دور نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک پاریس برابر کین‌ ون جنگ، نفر هفتم تنیس زنان جهان از چین در دو ست و با نتایج ۶ بر ۲ و ۷ بر ۵ شکست خورد و به فینال المپیک نرسید.
اشویانتک ملقب به ملکه خاک بعد از بیست‌وسه پیروزی پیاپی در خاک رس و بیست‌وپنج برد پیاپی در زمین رولان‌گاروس بالاخره تن به شکست داد تا مغلوب یک آسیایی شود.
تنیسور چینی هم با صعود به فینال المپیک پاریس به رکورد تاریخی اولین آسیایی راه‌یافته به تنیس المپیک رسید و نام خود را در تاریخ حک کرد.
اشویانتک با این شکست راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای مدال برنز المپیک مجدداً به میدان برود.

جستجو
آرشیو تاریخی