تاریخ برای شاگردان مندز تکرار نشد

حذف مفتضحانه آرژانتینی‌ها از المپیک پاریس

تیم ملی آرژانتین در سومین مسابقه دور مقدماتی رقابت‌های والیبال مردان المپیک پاریس، با باخت 3 بر صفر مقابل آلمان در سه ست متوالی با امتیازات ۲۵-۱۳، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۱، با سه شکست از دور رقابت‌ها حذف شد. شاگردان مندز در این دوره تنها یک ست در تقابل با ژاپن گرفتند. در حالی که آرژانتین با مدال برنز در المپیک توکیو، یکی از برترین تیم‌های این مسابقات محسوب می‌شد و یکی از شانس‌های اصلی  مدال به شمار می‌رفت.
البته که حذف آرژانتین پس از شکست مقابل ژاپن تا حد زیادی قطعی شده بود اما نمایش یکطرفه و ضعیف این تیم مقابل ژرمن‌ها، انتقادات از مارسلو مندز برزیلی را افزایش داد. سرمربی ۶۰ ساله و برزیلی تیم ملی والیبال آرژانتین، پس از ۲۲ سال این تیم را به مدال المپیک رساند اما نمایش ضعیف در پاریس با یک تیم پا به سن گذاشته و بی‌انگیزه، می‌تواند به معنای پایان راه 6 ساله او روی نیمکت تیم ملی والیبال آرژانتین باشد. این در حالی است که برخی رسانه‌ها، اخباری را مبنی بر توافق مندز با فدراسیون والیبال ایران برای هدایت تیم ملی والیبال کشورمان پس از المپیک مطرح کرده بودند.
یکی دیگر از نکات تلخ این مسابقه برای آرژانتینی‌ها، خداحافظی لوسیانو دچکو از دنیای حرفه‌ای بود. پاسور و کاپیتان اسطوره‌ای تیم ملی والیبال آرژانتین، تأیید کرد رقابت مقابل آلمان آخرین بازی ملی او بوده و پس از سال‌ها بازی در ترکیب اصلی آرژانتین، از این تیم خداحافظی می‌کند. دچکوی ۳۶ ساله در تیم ملی آرژانتین به هشت مدال مختلف رسیده و در المپیک توکیو، به عنوان بهترین پاسور مسابقات شناخته شده بود. به جز دچکو، فاکوندو کونته ستاره باتجربه دیگر تیم ملی آرژانتین نیز در مصاحبه پس از بازی خود اعلام کرد که احتمالاً، آخرین مسابقه خود برای تیم ملی والیبال آرژانتین را در تقابل با آلمان تجربه کرده است.
آلمانی‌ها که مقابل آرژانتین به پیروزی رسیدند، پس از دو دوره غیبت در رقابت‌ها شانس خوبی برای درخشش در مرحله حذفی دارند. آلمانی‌ها، تاکنون به عنوان یک کشور واحد مدال المپیک در رشته والیبال را کسب نکرده‌اند و تنها در المپیک ۱۹۷۲مونیخ، با نام آلمان شرقی یک مدال نقره المپیک را در تالار افتخارات خود قرار دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی