غول گرجستانی کوتاه‌بیا نیست

تالاخادزه به دنبال شکار طلای سوم

علی داودی به همراه مصطفی جوادی دو وزنه‌بردار المپیکی ایران روز گذشته با ورود به پاریس در دهکده بازی‌ها مستقر شدند. این در حالی است که لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار دسته فوق سنگین گرجستان و مدعی درجه یک این دسته از روز نخست بازی‌ها در دهکده حاضر بوده و در این مدت هم فیلم‌های مختلفی را از خودش منتشر کرده است؛ از تختخواب دهکده که سوژه رسانه‌ها شد تا گشت و‌گذار در دهکده با چرخ دستی که طعنه به حمل و نقل ورزشکاران در داخل دهکده بود. تصویر مهم دیگری از تالاخادزه کنار برج ایفل و در روز افتتاحیه منتشر شد که در حالی ‌که پرچم گرجستان در یک دستش است، با دست دیگر عدد سه را نشان می‌دهد که کری برای رقبایش بوده و به دنبال سومین طلای المپیک است.
لاشا تالاخادزه و علی داودی مدال طلا و نقره المپیک توکیو را به دست آوردند و حالا در این دوره هم هر دو مدعی هستند اما در حالی‌که توقع می‌رفت بعد از گذشت سه سال از المپیک توکیو، تالاخادزه به دلیل بالا رفتن سن، کمی افت کند و علی داودی رشد بیشتری داشته باشد اما حداقل شواهد نشان می‌دهد که تالاخادزه افت نکرده است.
این غول گرجستانی فیلمی هم از تمریناتش منتشر کرده که در حال بالا بردن وزنه 252 و 255 کیلوگرمی در تمرینات است. مصدومیت و مشکلاتی که او در سال‌های اخیر داشته، ظاهراً اندک‌تأثیری در فعالیت این غول وزنه‌برداری نداشته و او همانند دو دوره قبلی مدعی اول این بازی‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی