شمایل جدید زیر نظر مرد اسپانیایی

تجربه ثابت کرده در فوتبال ایران، مربیان خارجی جسارت و فرصت بیشتری برای میدان دادن به بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های پرهوادار و بزرگ دارند و انتظار می‌رود خوان کارلوس گاریدو نیز در این فصل از بازیکنان جوان در پرسپولیس استفاده کند. گاریدو که سابقه کار با ستارگان جوان در فوتبال خاورمیانه و حتی تیم ویارئال را دارد، در تمرینات اخیر پرسپولیس از بازیکنان جوان راضی بوده و احتمال حضور این بازیکنان در ترکیب اصلی تیم وجود دارد.
محمد بادپا، مهاجم بیست ساله آکادمی پرسپولیس یکی از این بازیکنان است که به نظر می‌رسد مورد توجه گاریدو قرار گرفته باشد و شاید در نیم‌فصل اول لیگ، دقایقی بازی به این ستاره جوان برسد. اتفاقی که در دوره حضور کالدرون برای مهدی عبدی رخ داد و این مهاجم توانست در اولین دربی خود زیر نظر این مربی آرژانتینی، برای تیم پرسپولیس گلزنی کند. کالدرون در اولین مسابقه خود به عنوان سرمربی پرسپولیس نیز مقابل پارس جنوبی جم، از امیر روستایی جوان استفاده کرد که این موضوع هواداران پرسپولیس را شگفت زده کرد.
در سال‌های اخیر، مربیان خارجی لیگ مانند مورایس در معرفی بازیکنان جوان آکادمی باشگاه‌ها به فوتبال ایران موفق عمل کرده‌اند و با توجه به نتایج نسبتاً موفق آکادمی پرسپولیس در سال‌های اخیر، باید منتظر حضور بازیکنان بیشتری از آکادمی پرسپولیس در دوره حضور خوان کارلوس گاریدو به پرسپولیس باشیم. بازیکنان جوانی که در آکادمی تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال، معمولاً به پای ترس واکنش هواداران و رسانه‌ها می‌سوزند و با به دست نیاوردن فرصت بازی، سرخابی‌های پایتخت را به مقصد تیم‌های کوچک‌تر ترک می‌کنند. شاکله تیم‌های بزرگ فوتبال کشور، معمولاً از آکادمی تیم‌های دیگر تشکیل شده و شاید جسارت مربیان خارجی، تغییری در این روند همیشگی ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی