صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سه‌شیرها

ساوت‌گیت به دنبال تغییر رویه
هوای تازه در اردوی آنگلو‌ساکسون‌ها؟
 با عملکرد نه‌چندان موفق انگلیس در دور گروهی و پیروزی سخت برابر اسلواکی، رسانه‌های انگلیسی خبر از تغییرات مهم در ترکیب تیم ملی انگلیس برای رقابت امشب با سوئیس می‌دهند. برای اولین بار در این دوره از مسابقات، احتمال این موضوع وجود دارد که گرت ساوت‌گیت به جای سیستم همیشگی
۱-۲-۳-۴، از سیستم ۱-۲-۴-۳ استفاده کند و با سه دفاع در عقب زمین به میدان برود. با توجه به محرومیت مارک گوئهی مدافع کریستال پالاس به دلیل دریافت کارت زرد در رقابت با اسلواکی، ساوت‌گیت می‌تواند از مثلث دفاعی کایل واکر، جان استونز و ازری کونسا استفاده کند و در خط هافبک، شاهد حضور بوکایو ساکا در سمت چپ و ترنت الکساندر آرنولد در سمت راست به عنوان دو بال کناری تیم انگلیس باشیم.
 سیستم جدید تیم ملی انگلیس، به دو بازیکن پست ۱۰ یعنی فیل فودن و جود بلینگام اجازه حضور در فضاهای کناری زمین را می‌دهد و در این روش، ساکا و آرنولد دو بازیکن لب خط تیم ملی انگلیس برای خلق موقعیت روی ارسال برای کین خواهند بود. تردیدی که در خصوص این سیستم وجود دارد این است که آیا گرت ساوت‌گیت در تمرینات آماده‌سازی پیش از جام این روش را امتحان کرده یا خیر. چرا که ساوت‌گیت سابقه استفاده از سیستم دفاع سه نفره در یورو ۲۰۲۰ را دارد و تکرار این تجربه موفق، شاید کلید قفل بن‌بست تاکتیکی انگلیس در جام هفدهم باشد. بن‌بستی که باعث شد کارشناسان معتبر فوتبال انگلیس چون گری لینه‌کر و آلن شیرر، نمایش انگلیس را تحقیرآمیز و تأسف‌بار توصیف کنند. به قول لینه‌کر، شاید اگر فوتبال سی ثانیه کوتاه‌تر بود، انگلیسی‌ها امروز در خانه مجبور به تماشای دور یک‌چهارم نهایی یورو بودند و برای تقابل با سوئیس آماده این روزها، بی‌تردید گرت ساوت‌گیت نیاز به یک تفکر جدید دارد.

بلینگام جریمه شد
جود بلینگام، ستاره تیم ملی انگلیس و رئال مادرید، به دلیل حرکات جنجالی خود در جریان پیروزی ۲-۱ انگلیس مقابل اسلواکی در یورو ۲۰۲۴ یک جلسه محروم شد ولی می‌تواند برابر سوئیس بازی کند. این محرومیت او تعلیقی و به مدت یک سال است و در صورت تکرار در این بازه زمانی، اعمال خواهد شد. یوفا تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده بود، اما به جای محرومیت از بازی، این بازیکن را با جریمه نقدی 30 هزار یورویی مواجه کرد. در واقع یوفا شادی جنجالی جود را در حدی ندانست که بخواهد او را قطعی محروم کند. پس از جشن گرفتن با هواداران، بلینگام در حال دویدن به سمت خط میانه زمین بود که در مقابل نیمکت تیم حریف یک حرکت ناشایست و جنجالی انجام داد. بلینگام پس از بازی توضیح داد که این حرکات به عنوان یک شوخی داخلی با دوستانش بوده است، اما این توضیح مانع از دخالت یوفا نشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی