صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

دژاووی یورو در کوپا

تقلب مسی از روی دست رونالدو

شاید برای لیونل مسی که با قهرمانی در جام جهانی قطر کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کرده، کسب جام در این دوره از کوپاامریکا به اندازه دیگر بازیکنان ترکیب تیم ملی آرژانتین عاملی انگیزشی نباشد اما به قطع او دلش نمی‌خواست که داستان آرژانتین صبح جمعه و در تقابل با اکوادور به پایان برسد. چرا که مسی پس از عملکرد نه‌چندان خوب در اوقات قانونی، اولین ضربه پنالتی تیمش را از دست داده بود و درست مانند کریستیانو رونالدو، تحت فشارهای شدید رسانه‌ای قرار داشت.
هشت سال بعد از اینکه مسی در فینال کوپا امریکای ۲۰۱۶ یکی از ضربات پنالتی تیمش مقابل شیلی را از دست داد و با شکست تیمش اشک ریخت، ضربه پاننکایی او راهی به دروازه اکوادور پیدا نکرد تا آرژانتین در آستانه حذف از کوپا امریکا قرار بگیرد. آن هم پس از ثبت رکورد صد درصد پیروزی در تمامی رقابت‌های بعد از قهرمانی جام جهانی و صعود قاطع با سه کلین‌شیت به مرحله حذفی این جام. شاگردان فلیکس سانچز در اکوادور اما از این فرصت فوق‌العاده استفاده نکردند و درخشش دوباره امیلیانو مارتینز دروازه‌بان آلبی سلسته در ضربات پنالتی رقابت با اکوادور، باعث حضور آرژانتین و مسی در مرحله نیمه‌نهایی کوپا امریکا شد.
درست همان‌طور که دیگو کاستا در تیم ملی پرتغال باعث نجات کریستیانو رونالدو از فشار سنگین رسانه‌ای شد، امیلیانو مارتینز نیز با تکرار درخشش خود در ضیافت پنالتی‌های تقابل با اکوادور لیونل مسی را از زیر آتش تند انتقادات بیرون کشید. مارتینزی که در جام جهانی، با عملکرد کم‌نقص مقابل هلند و فرانسه از ارکان اصلی قهرمانی آرژانتین بود و حالا پیروزی مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی با قدرت بالای پنالتی‌گیری او محال به نظر می‌رسد. از ۲۴ پنالتی شلیک شده به سمت دروازه آرژانتین در زمان حضور مارتینز، تنها ۱۲ پنالتی تبدیل به گل شده و این آمار خود نشان‌دهنده عملکرد مؤثر سنگربان استون ویلا در خط دروازه آلبی‌سلسته است.
آرژانتین در مرحله نیمه‌نهایی با برنده رقابت کانادا و پاناما دیدار می‌کند و برای حضور بهتر در این مرحله، باید منتظر عملکردی بهتر از لیونل مسی باشیم. بازیکنی که مشخصاً با افزایش سن، تأثیرگذاری سابق در ترکیب تیم ملی آرژانتین را از دست داده و در دو رقابت نهایی جام، برای اعاده حیثیت پا به زمین مسابقه می‌گذارد. دفاع از عنوان قهرمانی در کوپا، مسی را در تاریخ فوتبال آرژانتین بیش از آنچه هست به یک افسانه تبدیل می‌کند و شاید از دست دادن یک ضربه پنالتی، انگیزه‌ای مضاعف برای او در ادامه جام ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی