صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مبارزه برزیل و اروگوئه در لاس‌وگاس برای نیمه‌نهایی

سلسائو: انتقام یا حذف؟

 آخرین بازی یک چهارم نهایی کوپاامریکا حساس‌ترین آنها هم هست، برزیل و اروگوئه در ساعات اولیه فردا در استادیوم آلجاینت لاس وگاس به مصاف هم می‌روند.
 اروگوئه تا اینجا بهترین تیم کوپا امریکا بوده که هر سه بازی‌اش را برده با 9 گل زده و تنها یک گل خورده. لاسلسته ابتدا 3 بر یک پاناما را برد، بعد پنج گل به بولیوی زد و با یک گل از سد امریکا گذشت. مارسلو بیلسا در بازی آخر که اروگوئه میزبان مسابقات را حذف کرد، از نشستن روی نیمکت محروم بود اما مرحله گروهی برای این مربی 68 ساله بسیار امیدوارکننده بود. او که نزدیک به 14 ماه پیش مربی اروگوئه شده در 15 بازی با این تیم 10 برد به دست آورده است.
 اروگوئه به همراه آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی کوپا، با 15 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم امریکای جنوبی است اما نخستین قهرمانی را بعد از 13 سال دنبال می‌کند. این تیم در سه تا از چهار دوره اخیر کوپا به یک چهارم نهایی رسیده اما در هر سه بار شکست خورده؛ سال 2015 مقابل شیلی، سال 2019 مقابل پرو و سال 2021 مقابل کلمبیا.
 آنها اما عزم خود را جزم کرده‌اند که امسال به مراحل بعدی بروند و می‌توانند خوشبین باشند چون در آخرین مسابقه رسمی با برزیل، مهر گذشته با 2 گل در مقدماتی جام جهانی 2026 به پیروزی رسیده‌اند. برزیل در مرحله گروهی کارش را با تساوی بدون گل مقابل کاستاریکا شروع کرد و در بازی بعدی 4 بر یک برابر پاراگوئه به پیروزی رسید اما تساوی با کلمبیا فرصت صدرنشینی را از سلسائو گرفت و به این قرعه سخت دچارشان کرد.
 دوریوال جونیور که به عملکرد داور در تساوی با کلمبیا بشدت اعتراض داشت، از ژانویه مربی برزیل شده و در هفت بازی‌اش شکست نخورده، حالا هم می‌خواهد با تداوم این روند بدون باخت، برزیل را برای سومین بار متوالی به نیمه‌نهایی کوپا امریکا برساند. برزیل که در فینال کوپا امریکای 2021 با یک گل مغلوب آرژانتین شد، به دنبال دهمین قهرمانی قاره است و ابتدا باید از اروگوئه عبور کند. برزیل در 13 بازی آخرش با اروگوئه 9 بار پیروز شده و در هشت تا از این بردها حداقل دو گل زده است.
 اروگوئه در این بازی احتمالاً مهاجم خود، ماکسیمیلیانو آرائوخو را در اختیار ندارد، او بعد از یک برخورد شدید در بازی با امریکا دچار آسیب‌دیدگی گردن شد و با برانکارد به بیرون زمین انتقال یافت. کریستین اولیورا در آن بازی جایش را گرفت و در این مسابقه هم می‌تواند به خط حمله پرقدرت تیم که فاکوندو پلیستری، نیکلاس دلاکروز و داروین نونیس را در اختیار دارد، ملحق شود.
 برزیل هم باید به قول دوریوال بازی بدون وینیسیوس جونیور را یاد بگیرد چون ستاره رئال مادرید با دریافت دو کارت زرد در مرحله گروهی محروم شده. در غیاب او فرصت بازی برای اندریک 17 ساله فراهم می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی