صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پاناما، میهمان ناخوانده یک‌چهارم نهایی کوپا

کلمبیا شکست‌ناپذیر می‌ماند؟

کلمبیا و پاناما سومین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی کوپاامریکا را در ورزشگاه استیت فارم در آریزونا برگزار می‌کنند و برنده این دیدار در نیمه‌نهایی با برنده برزیل و اروگوئه روبه‌رو می‌شود.
کلمبیا با هفت امتیاز از سه بازی صدرنشین گروه D شد و برای ششمین بار پیاپی به مرحله حذفی جام ملت‌های امریکای جنوبی راه یافت. تیم نستور لورنزو که دو بازی اولش برابر پاراگوئه و کاستاریکا را با مجموع نتیجه 5 بر یک برد، با تساوی مقابل غول امریکای جنوبی، برزیل، صدرنشین گروه شد. در این بازی گل رافینیا را دانیل مونوس پاسخ داد که رکورد فوق‌العاده لورنزو مخدوش نشود. این آرژانتینی دو سال است که مربی کلمبیا شده و در 23 بازی 17 برد و شش تساوی به دست آورده است.
تیم دوازدهم رنکینگ فیفا در دو تا از سه دوره قبل کوپاامریکا به نیمه‌نهایی رسیده، فقط سال 2019 با مربیگری کارلوس کی‌روش نتوانستند از یک‌چهارم نهایی عبور کنند و حالا امیدوارند از سد پاناما بگذرند. کلمبیا دو بازی آخرش با پاناما را در مجموع 7 بر صفر برده که آخرین بازی‌اش پنج سال پیش بود.
پاناما در سال 2016 در نخستین حضورش در کوپاامریکا نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود و این نخستین حضور این تیم کونکاکاف در یک‌چهارم نهایی کوپاست. این تیم بازی اولش در گروه C را 3 بر یک به اروگوئه باخت اما 2 بر یک میزبان مسابقات، امریکا را برد و 3 بر یک مقابل بولیوی به پیروزی رسید. پاناما به همراه کانادا دو تیم صعودکرده از مرحله گروهی از کونکاکاف بودند، این تیم با توماس کریستیانسن، مربی سابق لیدزیونایتد پیشرفت زیادی کرده و با آمدن این مربی دانمارکی در سال 2020 با 38 رتبه صعود در رنکینگ فیفا به رده چهل و سوم رسیده است. پاناما به دنبال نخستین پیروزی برابر کلمبیا بعد از سال 2005 است که در مسیر رسیدن به فینال گلدکاپ، جام قهرمانی ملت‌های کونکاکاف، در مرحله گروهی یک بر صفر و در نیمه‌نهایی 3 بر 2 از سد کلمبیا گذشت.
کلمبیا در این بازی جفرسون لرما، هافبک کریستال پالاس را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. آلبرتو کاراسکیا، بازیکن پاناما هم به خاطر دریافت کارت قرمز مستقیم در بازی با امریکا دو جلسه محروم شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی