ماتادور سرخ‌ها در شکارهای جدید نقش دارد؟

جواد رستم‌زاده
روزنامه‌نگار

حالا که کرکره بازار نقل و انتقالات کاملاً بالا رفته و ویترین‌ها برای فروش چراغ‌های‌شان کامل روشن شده، سؤالی که ذهن‌ها را مشغول می‌کند این است که خرید تیم‌هایی که سرمربی ندارند بر اساس کدام دستور و فرمول انجام می‌شود؟
 اگر فرض را بر این بگیریم که گاریدو حضورش بر عرشه سرخ‌ها قطعی شده این سؤال پر رنگ‌تر ذهن را قلقلک می‌دهد که آرایش نیمکت پرسپولیس با نظر اوست یا اینکه او طبق یک دیکته نانوشته و غیر حرفه‌ای مجبور است با ارتشی که مدیران با سلیقه خود آرایش و تکمیل کرده‌اند کارهای تاکتیکی را شروع کند؟
در همه دنیا لیست خریدها را سرمربی‌ها بر اساس تفکرات و توان مالی که باشگاه دارد انجام می‌دهند. در پرسپولیس و استقلال هم زمانی که سرمربی برای فصل بعد ماندگار است یا زودتر از شروع نقل و انتقالات قراردادش منعقد می‌شود چند لیست در سطوح مختلف تهیه می‌شود. مثلاً یحیی سه لیست می‌داد که البته همیشه لیست سوم خریدش میسر می‌شد. امسال اما پرسپولیس در وضعیتی متفاوت وارد نقل و انتقالات شده است. بدون سرمربی و با هزار مشکل برای تمدید قراردادها و خرید‌های جدید. آنچه الان عیان است اینکه گاریدو فعلاً هیچ نقشی در تمدیدها و خریدها ندارد. یعنی اینکه مدیران سرخ‌ها بدون نگاه فنی با بازیکنان تمدید می‌کنند و انگشت روی شکارهای هوادارپسند می‌گذارند.
نکته مورد توجه امروز این است که اگر حضور سرمربی اسپانیایی قطعی شود حتماً در شکل بازی سرخ‌ها تغییرات اساسی انجام خواهد شد. پرسپولیس در فصول اخیر با متد یحیی و البته روش برزیلی اوسمار بازی می‌کرد که به طور حتم با نقشه‌های مرد اسپانیایی تفاوت‌هایی از حیث اجرا و استفاده از مهره‌ها خواهد داشت.
ماتادور سرخ‌ها شاید اصلاً سبک بازی امیری و رفیعی را نپسندد و در ذهن به حضور مهره‌های دیگری اعتقاد داشته باشد. این‌گونه خرید کردن توسط مدیران پرسپولیس قبل از هر چیزی راه بهانه‌جویی را برای گاریدو باز خواهد کرد و بعد اینکه تیم را دچار چالش‌های درون رختکن خواهد کرد. اگر مدیران باشگاه در روزهای گذشته در مسائل تاکتیکی با گاریدو هماهنگ بوده و خصوصیات بازیکنان را برایش تشریح کرده‌اند و دستور خرید بازیکن بر اساس خواسته‌هایش را گرفته‌اند که این عالی است اما اگر قرار است تیمی بدون در نظر گرفتن ضرورت‌های تاکتیکی مرد اسپانیایی چیده و تحویلش بدهند باید خیلی زود منتظر حاشیه‌های عجیب و غریب در تیم مدافع عنوان قهرمانی باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی