کرواسی نشانی از تیم مدعی ندارد

یک امتیاز دراماتیک برای آلبانی

اولین بازی از دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024 به گروه B و نبرد دو تیم کرواسی و آلبانی مربوط می‌شد. دیداری که تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام ملت‌های اروپا تا این لحظه شد.
 بازندگان روز اول گروه B که به ترتیب مغلوب اسپانیا و ایتالیا شده بودند، این بار با انگیزه جبران شکست‌های اول خود پا به میدان گذاشتند، به ویژه کرواسی که شکست سنگینی را در بازی اول مقابل اسپانیا متحمل شده بود.
شاگردان سیلوینیو، مربی برزیلی آلبانی اما مثل بازی اول خود مقابل ایتالیا، این بار هم کاملاً جنگنده نشان دادند و پا به پای حریف قدرتمند خود جنگیدند و در نهایت نیز یک امتیاز دراماتیک را از این مسابقه کسب کردند.
زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود اما خیلی زود برنامه‌هایش نقش بر آب شد چرا که این آلبانی بود که با گل دقیقه 11 کاظم لچی به برتری زودهنگام رسید. حملات کرواسی در نیمه اول، چندان دامنه‌دار نبود و در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید.
در نیمه دوم هم با وجودی که آلبانی سازماندهی خوبی در دفاع از تک گل خود نشان می‌داد ناگهان در دو دقیقه تمام اندوخته خود را به باد داد. کرواسی ابتدا توسط کراماریچ بازی را دقیقه 74 به تساوی کشاند و دو دقیقه بعد گل به خودی جاسولا، نتیجه را 2 بر1 به سود کروات‌ها کرد.
کرواسی به فکر اداره بازی با حفظ مالکیت توپ بود و این کار را به خوبی انجام داد اما آلبانی جنگنده تا آخرین لحظه ناامید نشد و در نهایت در دقیقه 5+90 جاسولا اشتباه خود را جبران کرد و با زدن گل تساوی به کروات‌ها، تبدیل به قهرمان آلبانی شد و یک امتیاز دراماتیک را برای تیم کشورش کسب کرد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی