نه تکلیف هیأت مدیره مشخص است، نه سرمربی

استقلال در آستانه زلزله تغییرات


استقلال در وضعیتی کاملاً مبهم به سر می‌برد. از طرفی مشخص نیست جواد نکونام سرمربی آبی‌ها باقی خواهد ماند که این موضوع به کرات از سوی رسانه‌ها اشاره شده و از سوی دیگر روشن نیست که اعضای جدید هیأت مدیره استقلال چه افرادی هستند و قرار است این باشگاه در فصل جدید با چه ترکیبی از مدیریت به کار خود ادامه دهد. این وضعیت ممکن است ناشی از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هم باشد و برخی پیش‌بینی می‌کنند که در پیش بودن انتخابات احتمالاً موجب شده برخی تصمیم‌گیری‌های کلان در این باشگاه به تعویق بیفتد. براساس اخباری که پیش‌تر به اطلاع رسید، قرار بود ترکیب هیأت مدیره باشگاه استقلال در هفته جاری مشخص شود اما سکوت هلدینگ خلیج‌فارس و نامشخص بودن مدیرعامل این باشگاه سبب شده شایعات تازه‌ای درباره مدیر آینده این باشگاه به گوش برسد. با توجه به شرایطی که اکنون کشور با آن روبه‌رو است، هیچ بعید نیست که هفته آینده نیز به همین منوال ادامه یابد تا رئیس‌جمهور مشخص شده و بعد از آن درباره وضعیت باشگاه استقلال تصمیم‌گیری انجام شود.
شاید هم رسیدگی به مسائل کلان کشور موجب شود باشگاه استقلال با همین منوال به کار خود ادامه دهد و فرشید سمیعی که اکنون به عنوان سرپرست زمام امور را در دست دارد، در هفته‌های آتی نیز به همین وضعیت ادامه دهد تا مدیران ارشد باشگاه استقلال درباره انتخاب مدیرعامل به جمع‌بندی نهایی برسند.
در این میان ممکن است نامشخص بودن ترکیب هیأت مدیره باشگاه استقلال به طور جدی در وضعیت نیمکت استقلال نیز اثر‌گذار باشد و انتخاب سرمربی هم به درازا بکشد.
روز گذشته شایعه برکناری نکونام از سرمربیگری استقلال بیش از هر زمان دیگری به گوش رسید و قبل از آن نیز گفته شده بود که سرمربی استقلال باید ظرف 48 ساعت پیش رو مشخص شود. قطعاً همین ترکیب هیأت مدیره باشگاه استقلال و تصمیم‌گیران فعلی می‌توانند درباره انتخاب سرمربی به جمع‌بندی برسند و اگر قرار به ادامه کار با نکونام باشد، به وی اعلام خواهد شد و اگر هم در نهایت تصمیم‌گیران باشگاه استقلال به این نتیجه برسند که برای استقلال نیاز به انتخاب سرمربی جدید است، این موضوع نیز اطلاع‌رسانی شده و تکلیف باشگاه استقلال با برخی موضوعات روشن خواهد شد.
آنچه مسلم است امروز و فردا شدن در استقلال به این تیم لطمه وارد خواهد کرد و یک پیش‌فصل پرالتهاب را به وجود خواهد آورد. لازم است که استقلال نیز به مانند پرسپولیس خیلی زود تکلیف خود را با سرمربی‌اش روشن کند. سرخ‌ها به سرعت درباره ماندن یا جدایی اوسمار به جمع‌بندی رسیدند و سراغ گزینه‌های جدید رفتند اما در استقلال اوضاع به گونه دیگری در حال پیشروی است و وضعیت نکونام هرگز مشخص نیست و هیچ‌کس در این باشگاه نمی‌داند که سرمربی فصل پیش، سرمربی فصل بعد هم هست یا خیر؟! حتی یکی از خبرگزاری‌های رسمی روز گذشته با تیتری سؤالی مدعی شده که نکونام از باشگاه استقلال جدا شده است اما این خبر از سوی مسئولان هلدینگ به تأیید نرسیده و از طرفی تکذیب هم نشده تا دامنه شایعات گسترش یابد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی