صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

آرژانتین- کانادا، افتتاحیه کوپاامریکا

مسی و یاران به دنبال یک جام دیگر

ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا بامداد فردا میزبان بازی افتتاحیه کوپاامریکا است میان آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی و کانادا. 6 تیم از کونکاکاف در رقابت‌های این دوره حضور دارند و کانادا نخستین بازی‌اش را تجربه می‌کند. آرژانتین در فینال تورنمنت سال 2021 با یک گل برابر رقیب همیشگی‌اش، برزیل به پیروزی رسید و برای نخستین بار بعد از 28 سال بر قله امریکای جنوبی قرار گرفت، این نخستین جام ملی دوران حرفه‌ای درخشان لیونل مسی بود. آلبی‌سلسته بعد از فتح امریکای جنوبی عملکرد موفقیت‌آمیزی در جام جهانی 2022 داشت و در فینال هیجان‌انگیز تورنمنت قطر در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد تا برای نخستین بار بعد از سال 1986 و در مجموع سومین بار قهرمان جهان شود. تیم لیونل‌اسکالونی بعد از جام جهانی هم فرم خوبی داشته و از 14 بازی 13 برد و یک باخت به دست آورده تا با ضرباهنگ خوبی وارد تورنمنت قهرمانی قاره در امریکا شود. بعد از باخت شگفت‌انگیز مهرماه برابر اروگوئه با پنج برد متوالی برای کوپا آماده شده‌اند. حالا توجه خود را معطوف گروه A رقابت‌ها می‌کنند که شانس اول صدرنشینی در آن بالاتر از کانادا، شیلی و پرو هستند. این نخستین بازی آرژانتین با کانادا بعد از سال 2010 است که تیم تحت هدایت دیگو مارادونای افسانه‌ای 5 بر صفر در دیداری دوستانه به پیروزی رسید. درحالی که آرژانتین 15 بار قهرمانی کوپاامریکا را دارد، کانادا برای اولین بار است که در این رقابت‌ها حضور می‌یابد، این تیم نتوانست یکی از چهار تیم اول لیگ ملت‌های کونکاکاف 2024-2023 شود و از طریق پلی‌آف و غلبه بر ترینیدادوتوباگو میهمان کوپا شد. این رقابت‌ها و رویارویی با تیم‌های طراز اول جهان می‌تواند آماده‌سازی خیلی خوبی برای تیمی باشد که همراه با امریکا و مکزیک میزبانی مشترک دوره بعدی جام جهانی در سال 2026 را برعهده دارد. کانادا ماه گذشته جسی‌مارش را به عنوان مربی انتخاب کرد و به این امریکایی فرصت داد دوران مربیگری‌اش را 16 ماه بعد از جدایی از لیدزیونایتد ادامه دهد. مارش کارش را با باخت سنگین 4 بر صفر برابر هلند شروع کرد اما می‌تواند خوشبین باشد چون در بازی بعدی توانست فرانسه را بدون گل متوقف کند.
 
تصمیم سخت
اسکالونی بعد از پیروزی برابر گواتمالا فهرست 26 نفره بازیکنان خود را اعلام کرد و در تصمیمی سخت، والنتینو بارکو، لئوناردو بالردی و آنخل‌کوره‌آ را خط زد. نیکلاس اوتامندی، مدافع باتجربه آرژانتین قرار است به 112 بازی ملی خود اضافه کند، مدافع بنفیکا قرار است در قلب دفاع زوج کریستین رومرو، بازیکن تاتنهام شود. مربی آرژانتین همچنین باید درباره خط میانی انتخاب کند. جای رودریگو پائول اتلتیکومادرید ثابت است و از بین انزو فرناندس، الکس مک‌آلیستر و لئاندرو پاردس دو نفر باید برگزیده شوند.

بازیکنان شاخص
آلفونسو دیویس بازیکن شاخص کانادا است که شاید به پایان دوران بازی‌اش در بایرن‌مونیخ رسیده و فوتبالش را در رئال‌مادرید ادامه دهد. او در سمت راست دفاع چهارنفره کانادا بازی می‌کند. استیفن استاکیو، بازیکن پورتو بازوبند کاپیتانی کانادا را در اختیار دارد و همراه با اسماعیل کانه واتفورد در مرکز زمین بازی می‌کند. جاناتان دیوید، مهاجم لیل هم احتمالاً منبع اصلی گل‌های کانادا در این تورنمنت خواهد بود، او در 48 بازی ملی 26 گل زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی