صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پیروزی ترکیه در جذاب‌ترین بازی یورو

دلبری بی‌ثمر گرجستان

 گرجستان در نخستین بازی تاریخش در یک تورنمنت مهم دل هواداران فوتبال را برد، آنها در باخت 3 بر یک برابر ترکیه هرگز تسلیم نشدند و کاملاً شایستگی گرفتن یک امتیاز از این بازی را داشتند.
در آخرین لحظات شاید جذاب‌ترین بازی یورو تا اینجای کار توپ گرجی‌ها به تیرک دروازه ترکیه خورد و در بازگشت، بازیکن تعویضی آنها، کریم آکتورک اوغلو با زدن گل سوم خیال تیمش را از پیروزی راحت کرد. هواداران و مفسران فوتبال در سراسر جهان از تماشای این بازی لذت بردند. استان کالیمور، بازیکن سابق لیورپول و مفسر در ایکس نوشت: «کلاه‌ها را به احترام ترکیه و گرجستان بردارید. کیفیت فنی، عشق و تعصب، افتخار و انگیزه، 97 دقیقه حمله به یکدیگر. این بازی خارق‌العاده بود.»
نتیجه برای گرجستان که زیر نظر ویلی سانیول، مدافع کناری سابق بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه، با کنار زدن یونان در پلی‌آف و صعود به یورو شگفتی خلق کرده بود، بی‌رحمانه بود. هواداران ترک در ابتدای بازی با هر بار لمس توپ بازیکنان حریف سوت می‌زدند و گرجستان کمی عصبی شده بود و با گل دقیقه 25 مرت مولدور عقب افتاد اما این گل شوک خوبی به آنها وارد کرد و هفت دقیقه بعد توسط گئورگس میکوتادزه به گل تساوی رسیدند. این مهاجم که احتمالاً در تابستان از متز فرانسه می‌رود، می‌توانست به گل دوم هم برسد و گرجستان نیمه اول را بهتر تمام کند. یک گل دیگر از ترک‌ها، این بار توسط بازیکن جوان رئال مادرید، آردا گولر دوباره گرجستان را به هیجان آورد و گئورگی کوچوراشویلی که برای لوانته بازی می‌کند، بعد از عبور از دفاع تیم وینچنزو مونتلا توپ را به تیرک دروازه این تیم زد.
تیم سانیول فراتر از انتظارات به سوی دروازه ترکیه حمله‌ور شد و دفع استثنایی صمد آکایدین بعد از تیرک دروازه، مانع گل تساوی حریف شد.
ترکیه که از یورو 2020 با سه باخت در مرحله گروهی حذف شد، دورتموند را امیدوارانه ترک کرد و هوادارانش به خصوص از بازی گولر و دیگر مهاجم جوان تیم، کنان ییلدیز هیجان‌زده بودند. اما گرجستان برای بازی شنبه با جمهوری چک و بعد چهارشنبه مقابل پرتغال اعتماد به نفس خوبی به دست آورد.
جستجو
آرشیو تاریخی