طلسم باخت تیم ملی در لیگ ملت‌ها شکست

کولاک والیبال ایران با پیروزی برابر امریکا


تیم ملی والیبال ایران هفته سوم لیگ ملت‌ها را با شکست امریکای مدعی استارت زد؛ با نتیجه 3-2 و با امتیازات 26-28، 25-23، 25-18، 26-28 و 13-15. تیم ملی والیبال ایران که با 8 باخت در دو هفته قبل و قعرنشینی جدول رده‌بندی با رؤیای صعود به المپیک خداحافظی کرد، متفاوت از دو هفته قبل به مانیل می‌رفت و این بار پیمان اکبری سکاندارش بود. عرشیا به‌نژاد پاسور جوان هم به جای جواد کریمی مصدوم در ترکیب قرار گرفت. 
البته سرمربی ایرانی یک جابه‌جایی هم در ترکیب تیم انجام داد، یعنی جای میثم صالحی دریافت‌کننده را با محمدرضا حضرت‌پور لیبرو عوض کرد. سورپرایزی که جواب هم داد و حضرت‌پور وقتی به زمین می‌آمد به دریافت توپ کمک می‌کرد.
 امریکای باتجربه که یکی از مدعیان قهرمانی المپیک هم به حساب می‌آید ست اول را با برتری شروع کرد، هرچند ایرانی‌ها با بازی خوب‌شان نمی‌خواستند بازنده باشند و پابه‌پای امریکا پیش می‌رفتند، اما در نهایت با فشار خط حمله امریکا بازی با نتیجه 
28-26 به سودش تمام شد. ست دوم اما ورق برگشت و ایران بعد از برابری 6-6 پیشی گرفت و برتری‌اش را به رخ کشید و 25 -23 برد. 
برد ست دوم جان تازه‌ای به تیم ایران داد و شاگردان پیمان اکبری با سرویس خوب، دفاع عالی و با خودباوری بالا اجازه خودنمایی به تیم جان اسپراو ندادند و او هم چاره‌ای جز تغییر در ترکیبش را نداشت اما در نهایت ست سوم هم با نتیجه 25-18 به نام ایران ثبت شد. ایرانی‌ها ست چهارم را با انگیزه‌تر شروع کردند طوری که امریکایی‌ها برای فرار از قربانی شدن مقابل تیم ته‌جدولی به آب‌وآتش زدند و نتیجه‌اش هم برد با تکرار امتیاز 28-26 بود. ست پنجم برنده را تعیین می‌کرد. دو تیم پایاپای پیش رفتند و اما برخلاف بازی‌های حساس قبلی که ایرانی‌ها بازنده بودند، پیروزی 15-13 به نفع ایران تمام شد. 
پوریا حسین‌خانزاده در این بازی با 23 امتیاز برای ما امتیازآورترین بازیکن ایران شد و توری دی‌فالکو 33 امتیازی، ستاره زمین بود. تیم ملی والیبال ایران بعد از این پیروزی طبق برنامه ساعت 10:30 دقیقه امروز به مصاف هلند می‌رود و ساعت 6:30 دقیقه صبح فردا مقابل فرانسه میزبان المپیک و قهرمان المپیک توکیو صف‌آرایی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی