فسخ قرارداد و بازی با افکار عمومی

سکانس تکـــــــراری بیرانوند

 
 
 علیرضا بیرانوند دوباره با همان سناریوی خنده‌دار فصل قبل قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد تا به این ترتیب دوباره در جمع چهره‌های خبرساز فوتبال ایران قرار گیرد. گلر پرسپولیس که از مدل رفتار مدیران پرسپولیس در فرایند پرداخت پاداش‌های معوقه بازیکنان دل خوشی نداشت، تصمیم گرفت همان بازی فصل قبل را تکرار کند تا شاید با این استراتژی بتواند از مدیران پرسپولیس امتیاز بیشتری بگیرد؛ موضوعی که از نگاه هواداران پرسپولیس به هیچ وجه قابل قبول نیست.  شاید از نگاه حامیان بیرانوند، رفتار او با مدیریت پرسپولیس و فسخ دوباره قراردادش یک حرکت حرفه‌ای ارزیابی شود، اما کالبدشکافی رفتار او نشان می‌دهد این اتفاق بیشتر شبیه یک لجبازی کودکانه است که صرفاً بر پایه گروکشی و زورآزمایی شکل گرفته و ترجیحاً کاربرد تبلیغاتی و نمایشی دارد.
 بیرانوند پس از نمایش خنده‌دار فصل گذشته و مذاکره با مدیرعامل وقت استقلال با خشم سنگین هواداران پرسپولیس روبه‌رو شد و برای پوشش اقدام بحث‌برانگیز خود بارها ادعا کرد عشق و علاقه وافری به پرسپولیس دارد که این میزان از عشق وعلاقه با هیچ رقمی قابل تعویض نیست!
 مقایسه آن صحبت‌ها و ادعاهای دهان پر کن با رفتار امروز وی به هیچ وجه با هم سازگاری ندارد مگر اینکه بیرانوند نمایش خنده‌دار دیگری را طراحی کرده که قصد دارد با اجرای این نمایشنامه شاه‌ ماهی بزرگتری را صید کند.
 بیرانوند خود به خوبی می‌داند محبوبیت امروزش صرفاً به واسطه پوشیدن پیراهن پرسپولیس است وگرنه چنانچه او مثل سایر دروازه‌بان‌های بزرگ فوتبال ایران پیراهن یک تیم معمولی دیگر به جز این تیم را به تن می‌کرد امروز نه خبری از فالوور میلیونی در شبکه‌های اجتماعی بود، نه توجه ویژه مردم و رسانه‌ها؛ با این حال او با نادیده گرفتن تمام این اتفاقات و فراموشی مصلحتی سرنوشت افرادی نظیر مهدی رحمتی، شهاب گردان، حامد لک و... فقط به دنبال وصول مطالباتش از پرسپولیس است تا بتواند حساب بانکی خود را نسبت به قبل تقویت کند.
در اینکه علیرضا بیرانوند یا هر ستاره‌ سرشناس دیگری می‌تواند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد هیچ شک و تردیدی نیست اما قطعاً بازی با افکارعمومی هزینه‌ای سنگین برای او در بر خواهد داشت، که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. البته که باید در این بین عملکرد درویش نیز به شکل دقیق بررسی شود که چگونه و بر اساس کدام مجوز قانونی به یک بازیکن امتیاز می‌دهد که ‌بند فسخ در قراردادش لحاظ شود؛ آن هم به واسطه اتفاقات عجیب که از اساس با ابهام روبه‌رو است و در هیچ کجای جهان نمونه آن دیده نمی‌شود جز فوتبال ایران!

جستجو
آرشیو تاریخی