مصاحبه و خبر

مارکوس پاکتا جدی‌تر از قبل
سرمربی سابق بارسلونا هم گزینه شد
بعد از جدایی اوسمار، اسامی زیادی برای جانشینی این مربی مطرح می‌شد اما در نهایت به نظر می‌رسد پرسپولیس روی گزینه نهایی خود به جمع‌بندی رسیده است.
همان طور که ایران ورزشی پیش‌تر هم اعلام کرده بود یکی از گزینه‌های نهایی این باشگاه مارکوس پاکتا برزیلی است.
مهمترین ویژگی این مربی حضور در چهار لیگ امارات، قطر، عراق و عربستان است که در این لیگ‌ها تیم‌هایی مثل الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را هدایت کرده است. او در مقطعی سرمربی تیم ملی عربستان هم بوده اما حدود ده سال از آخرین حضورش در فوتبال منطقه می‌گذرد.
پاکتا سرمربیگری تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را هم بر عهده داشته و در دو مقطع تیم‌های مختلفی در برزیل را هدایت کرده.
همچنین یکی از گزینه‌های جدید پیشنهادی به این باشگاه، کیکه ستین، سرمربی سابق باشگاه بارسلونا است!
این مربی که سابقه مربیگری در تیم بارسلونا را دارد هم به پرسپولیس پیشنهاد شده است که در این راستا گفته می‌شود مبلغ درخواستی این مربی برای حضور در پرسپولیس یک میلیون دلار بوده و حال توپ در زمین باشگاه پرسپولیس است.
نکته‌ای که در این رابطه حائز اهمیت بوده، این است که تجربه انتخاب موفقی مثل اوسمار ویرا، دلیل بر موفق بودن انتخاب اقتصادی دیگری برای پرسپولیس نخواهد بود. با توجه به‌ قانون سقف قرارداد، اینکه فردی با رقم معقول و دارای کارنامه نسبتاً موفق جانشین مربی برزیلی شود، اتفاق خوب و مثبتی است اما قطعاً خود مدیران پرسپولیس نیز این را خوب می‌دانند که این باشگاه جایی برای آزمون و خطا نبوده و کوچکترین اشتباه در انتخاب فردی اصلح، به قیمتی سنگین برای سرخپوشان تمام خواهد شد.

مکاتبه پرسپولیس با فیفا برای غرامت پورعلی‌گنجی
در بازی ایران مقابل قطر بود که مرتضی پورعلی‌گنجی دچار پار‌گی رباط صلیبی شد و فصلی که گذشت را از دست داد.
باشگاه پرسپولیس طبق مقررات و با توجه به قوانین حمایتی فدراسیون جهانی فوتبال پس از این اتفاق، مکاتباتی را با فیفا برای بهره‌مندی از پوشش مالی برای جبران خسارت از دست دادن بازیکنان انجام داد.
با توجه به اینکه تعیین میزان مبلغ تابعی از رقم قرارداد و روزهای خارج از دسترس بودن بازیکن است، باشگاه پرسپولیس برای دریافت غرامت مکاتبات جدیدی را با فیفا خواهد داشت.
 

جلسه ‌هیأت مدیره برای فسخ بیرانوند
هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس دیروز در غیاب مدیرعامل که به جهت محرومیت در نشست، حضور نداشت، تشکیل جلسه داد.
در این جلسه ابتدا درباره مسائل مالی و اقتصادی باشگاه گفت‌و‌گو و تصمیم‌گیری شد. در ادامه، حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه، در ارتباط با روند مذاکرات برای جذب سرمربی و همچنین تمدید قرارداد با بازیکنان، گزارشی را ارائه کرد و هیأت‌مدیره نقطه‌نظرات خود را بیان کرد.
در ارتباط با اقدام علیرضا بیرانوند در فسخ یکطرفه و غیرموجه قرارداد، هیأت‌مدیره بر منافع باشگاه پرسپولیس تأکید ‌و به مدیرعامل اعلام کرد، ضمن بررسی گزارش امور مالی و حقوقی، در صورتی که بازیکن فسخ غیرموجه داشته است، نسبت به پیگیری حقوقی اقدام کند و همچنین نسبت به استخدام نفر جایگزین تدابیر لازم به کار گرفته شود.


شهریاری: حتماً باید دروازه‌بان بگیریم
حسین شهریاری رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس پیرامون فسخ قرارداد بیرانوند گفت: «ایشان در حالی فسخ کرده که مطالبات این فصل را کامل دریافت کرده است. هیأت مدیره به مدیرعامل ابلاغ کرده که بررسی کنند و طبق مقررات با او برخورد کنند چون ما نخواستیم که فسخ کند.
وی در مورد درج بند فسخ در فروردین ماه اظهار داشت: من اطلاعی ندارم اما آقای بیرانوند قراردادش را گرفته و کمیته حقوقی باید بررسی کند.
او درباره طلب فصل گذشته گفت: در مورد طلب فصل گذشته اطلاعی ندارم.
شهریاری در خصوص اطلاعش از بند فسخ عنوان کرد: ما که به قرارداد داخل باشگاه کاری نداریم و کار اجرایی داخل باشگاه است اما الان ایشان یکطرفه فسخ کرده و این در حالی است که تمام مطالباتش را گرفته است. رئیس هیأت مدیره پرسپولیس گفت: ما به باشگاه گفتیم کار حقوقی را بررسی کنند و دنبال یک دروازه‌بان هم باشند. وی افزود: باید همان قرارداد جدید اتفاق بیفتد وگرنه باشگاه از نظر حقوقی برخورد می‌کند. او در مورد خرید دروازه‌بان عنوان کرد: حتماً باید دروازه‌بان بگیریم.

جستجو
آرشیو تاریخی