سرمربی سابق بارسلونا هم گزینه شد

بعد از جدایی اوسمار، اسامی زیادی برای جانشینی این مربی مطرح می‌شد اما در نهایت به نظر می‌رسد پرسپولیس روی گزینه نهایی خود به جمع‌بندی رسیده است.
همان طور که ایران ورزشی پیش‌تر هم اعلام کرده بود یکی از گزینه‌های نهایی این باشگاه مارکوس پاکتا برزیلی است.
مهمترین ویژگی این مربی حضور در چهار لیگ امارات، قطر، عراق و عربستان است که در این لیگ‌ها تیم‌هایی مثل الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را هدایت کرده است. او در مقطعی سرمربی تیم ملی عربستان هم بوده اما حدود ده سال از آخرین حضورش در فوتبال منطقه می‌گذرد.
پاکتا سرمربیگری تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را هم بر عهده داشته و در دو مقطع تیم‌های مختلفی در برزیل را هدایت کرده.
همچنین یکی از گزینه‌های جدید پیشنهادی به این باشگاه، کیکه ستین، سرمربی سابق باشگاه بارسلونا است!
این مربی که سابقه مربیگری در تیم بارسلونا را دارد هم به پرسپولیس پیشنهاد شده است که در این راستا گفته می‌شود مبلغ درخواستی این مربی برای حضور در پرسپولیس یک میلیون دلار بوده و حال توپ در زمین باشگاه پرسپولیس است.
نکته‌ای که در این رابطه حائز اهمیت بوده، این است که تجربه انتخاب موفقی مثل اوسمار ویرا، دلیل بر موفق بودن انتخاب اقتصادی دیگری برای پرسپولیس نخواهد بود. با توجه به‌ قانون سقف قرارداد، اینکه فردی با رقم معقول و دارای کارنامه نسبتاً موفق جانشین مربی برزیلی شود، اتفاق خوب و مثبتی است اما قطعاً خود مدیران پرسپولیس نیز این را خوب می‌دانند که این باشگاه جایی برای آزمون و خطا نبوده و کوچکترین اشتباه در انتخاب فردی اصلح، به قیمتی سنگین برای سرخپوشان تمام خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی