سوئیس 3 – مجارستان 1

خط و نشان قرمزها برای میزبان

سوئیس شروعی قدرتمندانه در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا داشت تا نشان دهد که رقیبی سرسخت برای آلمان میزبان در گروه A یورو 2024 به حساب می‌آید.
شاگردان مورات یاکین مقابل مجارستان که فوتبال خوبی را در نیمه دوم به نمایش گذاشت به برد 3-1 دست یافتند و قدرت خود را به رخ حریف کشیدند. این تیم خیلی زود و در دقیقه 12 توسط کوادوو دوا به گل نخست رسید، گلی که روی یک کار تیمی عالی به ثمر رسید و ابتدا توسط کمک داور آفساید گرفته شد. اما VAR به کمک قرمزپوشان سوئیس آمد و گل روحیه‌بخش این تیم تأیید شد.
در ادامه مجارستان با هدایت مارکو روسی مربی ایتالیایی خود در صدد جبران نتیجه بود اما عملکرد فوق‌العاده خط میانی سوئیس به رهبری گرانیت ژاکا باعث شد هم جلوی حملات حریف گرفته شود و هم سوئیسی‌ها به گل دوم برسند. این بار در دقیقه 45 نوبت به میشل ابیشر بازیکن تیم بولونیا رسید که گل دوم سوئیس را به ثمر برساند. این بازیکن سازنده گل اول نیز بود و یکی از بهترین‌های سوئیس در این بازی.
مجارستان که در نیمه اول مقابل سوئیس ‏عملا حریفی دست و پا بسته بود و علاوه بر دریافت دو گل حرف ‏زیادی برای گفتن نداشت در نیمه دوم به لطف درخشش کاپیتان و ‏ستاره اصلی‌اش، سوبوسلای لیورپولی و ضربه سر مهاجم اول تیم وارگا به ‏گل رسید تا سوئیس را نگران کند. ‏
این پایان کار نبود و در حالی که مجارستان توپ و میدان را در دست داشت، یک اشتباه در خط دفاعی این تیم باعث شد امبولو با تیزهوشی از موقعیت به دست آمده استفاده کند و گل سوم سوئیس را به ثمر برساند. یک برد شیرین برای تیمی که فوتبالی با نظم را ارائه کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی