اسبقیان: شهید رئیسی دستور داد تا کمک داور ویدیویی خریداری شود

ورود VAR به ورزشگاه‌های لیگ برتری


بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال را می‌توان پرحاشیه‌ترین دوران این مسابقات دانست؛ چرا که در این دوره اشتباهات داوری به اوج خود رسید و تیم‌ها و هواداران بیش از گذشته نسبت به این اشتباهات معترض بودند. این موضوع باعث شد تا صدای تیم‌ها و هواداران بالاخره به گوش مسئولان وزارت ورزش برسد تا مسئولان یک بار برای همیشه با جدیت بیشتر در حال تلاش برای تهیه کمک داور ویدیویی در فصل آینده لیگ برتر باشند.
در این بین سید محمد شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش در خصوص آخرین اقدامات برای تهیه کمک داور ویدیویی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «فرآیند خرید VAR در حال طی شدن است و بزودی شاهد حضور این تکنولوژی در کشورمان خواهیم بود. قطعاً فصل آینده این اتفاق خواهد افتاد و مسابقات لیگ را با استفاده از VAR برگزار می‌کنیم.» او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «برای خرید این تکنولوژی به هیچ وجه مشکل مالی نداریم چرا که دولت کمک مالی ویژه‌ای به وزارت ورزش کرد تا برای تهیه کمک داور ویدیویی مشکل مالی وجود نداشته باشد.»
البته مشکل مالی تنها مانع برای تهیه VAR نیست و فوتبال ایران با برخی از کمبودها از نظر امکانات و زیرساخت‌ها روبه‌رو است. این کمبودها باعث می‌شود تا ابهاماتی در خصوص استفاده از این تکنولوژی در فصل آینده ایجاد شود که اسبقیان در این خصوص می‌افزاید: «در بحث خرید امکانات برای استفاده از این تکنولوژی به هیچ وجه مشکلی نداریم و در خصوص مشکلات زیرساختی هم شرکت توسعه تلاش خود را می‌کند تا پیش از برگزاری مسابقات لیگ این مشکلات زیرساختی را برطرف کنند تا تمام ورزشگاه‌های لیگ برتری به VAR تجهیز شوند.»
اسبقیان می‌گوید: «رئیس‌جمهور شهیدمان شخصاً دستور دادند تا VAR تهیه شود. علاوه بر این محمد مخبر و وزیر ورزش پای کار هستند تا دغدغه‌ای که هواداران فوتبال دارند، برطرف شود. در خصوص تهیه این کمک داور ویدیویی همه کارها در حال انجام است.»
یکی دیگر از موضوعاتی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، موضوع دریافت مجوز حرفه‌ای بود و معاون وزیر ورزش در خصوص کسب این مجوز هم بیان می‌کند: «برای این موضوع هم شخصاً وزیر ورزش ورود کرد و جلساتی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کرد و خوشبختانه باشگاه‌های ما توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند تا از این نظر هم مشکلی نداشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی