درخواست جامعه داوری از مسئولان فدراسیون

خاطیان را مادم‌العمر محروم کنید

 سونیا احمدی

درحال حاضر کمیته داوران را می‌توان یکی از کمیته‌های بلاتکلیف فدراسیون فوتبال دانست، چرا که بعد از استعفای خداداد افشاریان از ریاست کمیته داوران فدراسیون شایعاتی در خصوص حضور برخی از داوران در پرونده فساد در فوتبال مطرح شد. در این بین در جدیدترین اخبار منتشر شده، نام 3 داور در ارتباط با این پرونده مطرح شد که موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی و بیژن حیدری جزو این افراد هستند. 
البته دیروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حمایت از این داوران موضوع موردنظر را تکذیب و اعلام کرد با افرادی که این اخبار نادرست را منتشر می‌کنند، از طریق مراجع قضایی ذیصلاح برخورد خواهد شد. 
یکی از این داوران در خصوص اتهامات موجود به «ایران ورزشی» می‌گوید: «مردم خودشان قاضی منصفی هستند و می‌توانند با استفاده از برخی کدها افراد خاطی را شناسایی کنند. 
برخی از افراد خاطی برای برداشتن فشار از روی خودشان افراد دیگری را متهم می‌کنند تا با فشار کمتری مواجه شوند.»  
درحال حاضر با موضوعات مطرح شده، فشار روی جامعه داوری و داوران بیشتر شده است و در واقع فدراسیون فوتبال برای برداشتن این فشار باید افراد خاطی را معرفی کند. این داور سرشناس که نخواست نامش فاش شود، می‌افزاید: «فرد یا افرادی که معرفی می‌شوند قطعاً از جامعه داوری طرد خواهند شد. هواداران بدانند که 95 درصد از داوران ما پاک هستند و با عشق کار خود را انجام می‌دهند. قضاوت ما در هفته‌های پایانی لیگ به اندازه قضاوت کل داوران لیگ برتر بود و فدراسیون بازی‌های حساس را به ما می‌دهد، حال چگونه می‌شود که نام ما در پرونده فساد در فوتبال مطرح می‌شود؟ داوران در ایران با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و برخی‌ها با بیان موضوعات اینچنینی آرامش ذهنی را از داوران می‌گیرند و بعد انتظار دارند تا داور بدون اشتباه قضاوت کند.» او در خصوص بلاتکلیفی کمیته داوران بیان می‌کند: «ما باید برای فصل جدید تمرینات‌مان را با آرامش و تمرکز بیشتر آغاز کنیم، بنابراین فدراسیون باید افراد خاطی را معرفی و مادام‌العمر محروم کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی