رسانه‌ها علیه سرمربی سابق تیم ملی ایران

برانکو از چین هم اخراج می‌شود؟

چین به زحمت و با خوش‌شانسی توانست راهی دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 شود. آنها در امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده با تایلند برابر شدند و به لطف برتری در بازی رودررو، توانستند جواز صعود به دور بعدی این پیکارها را به دست بیاورند. صعود میلیمتری چین که هواداران این تیم را تا مرز سکته نیز پیش برد، با انتقادات شدید از عملکرد برانکو ایوانکوویچ همراه شده است. 
چن هوا، گزارشگر اخبار پخش زنده چینی معتقد است، ایوانکوویچ باید از سمت خود برکنار شود. چن هوا در این‌باره می‌نویسد: «به صراحت بگویم، حتی اگر مربیان داخلی مانند وو جین‌گوی، شن شیانگ‌فو یا یانگ چن هم هدایت این تیم را برعهده بگیرند، نتیجه‌ای بدتر از ایوانکوویچ کسب نخواهند کرد. تیم ملی فوتبال چین درحال حاضر ضعیف است و بازیکنان محدودی در اختیار دارد، اما وضعیت فعلی کاملاً نتیجه اقدامات نادرست ایوانکوویچ است.» 
همچنین وب‌سایت شبکه 163 چین نیز نوشته: «ایوانکوویچ باید برکنار شود و یک مربی نامدار برای هدایت تیم ملی چین در نظر گرفته شود. مسابقه مقدماتی جام جهانی بین تیم‌های ملی فوتبال چین و کره‌جنوبی به پایان رسید، اما این بازی سؤالات بسیاری را برای ما به جا گذاشته است. با مرور شش بازی اخیر، بویژه از زمانی که ایوانکوویچ هدایت تیم ملی را برعهده گرفته، به وضوح می‌توان دریافت که سطح این مربی چندان بالا نیست و تغییر مربی همچنان یک ضرورت برای تیم ملی چین به شمار می‌رود. اگرچه قرارداد ایوانکوویچ تا جام ملت‌های آسیای بعد ادامه دارد، اما فدراسیون فوتبال چین در هر مرحله اهداف مشخصی برای او تعیین کرده است و در صورت عدم تحقق این اهداف، می‌تواند با هزینه‌ای نسبتاً کم او را برکنار کند.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی