کربکندی: شیب تغییر نسل فوتبال ملی ما خیلی ملایم است

رسول کربکندی دروازه‌بان اسبق تیم ملی معتقد است، فعلاً ماندگاری چه برای مدیریت و چه برای مربیان ما در اولویت قرار گرفته است؛ به همین دلیل است که باشگاه‌های ما کمتر به سازندگی می‌پردازند و شیب مناسب در باشگاه‌های ما در ساخته شدن بازیکن دیده نمی‌شود.
کربکندی در خصوص میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی ایران و ایراد از این نقیصه گفت: تیم ملی ما نیاز به تزریق خون تازه در رگ‌هایش داشت در حالی که شاهد بودیم تیم ملی با میانگین سنی بالا در جام ملت‌ها حاضر شد و پیرترین تیم را در اختیار داشتیم و در نهایت هم نتوانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم چون فقط به یکسری از بازیکن‌ها اتکا داشتیم و تمایلی به استفاده از بازیکن‌های جوان و جدید در تیم ملی‌مان نمی‌دیدیم.
مربی اسبق فوتبال کشورمان در ادامه افزود: استفاده از بازیکنان جوان باید با شیب ملایمی انجام شود در حالی که این شیب کمی بیش از حدمعمول کند است. ترس استفاده از بازیکن‌های جوان اجازه نداد تا کادر فنی چندان از بازیکنان جوان استفاده کند در حالی که این کار در مقابل هنگ‌کنگ انجام شد اما باز هم به آن شکلی نبود که باید انجام می‌شد.
کربکندی تأکید کرد: استفاده از بازیکن جوان جسارت می‌خواهد تا بازیکن ثابت فکر نکند که همیشه فیکس است؛ به همین دلیل باید از بازیکنان جوان زودتر استفاده ‌شود و این روند هم نباید خیلی شیب ملایمی داشته باشد هر چند از آنجا که هر کسی مربی می‌شود چون می‌خواهد حضور داشته باشد خیلی دست به تغییرات نمی‌زند شاید به همین دلیل است که خیلی ستاره تولید نمی‌کنیم در حالی که جوان‌های خوبی داریم و برای استفاده از این جوان‌ها باید فضای لازم را فراهم سازیم اما این پروسه را به شکل خوبی انجام نمی‌دهیم.
دروازه‌بان اسبق تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: تیم‌های ملی در سراسر دنیا معمولاً بعد از جام جهانی به دلیل فرصت چهار ساله جوان‌سازی و تغییر نسل را انجام می‌دهند در حالی که متأسفانه ما این کار را انجام نمی‌دهیم و به تیم ملی‌مان به دلیل حضورش در جام ملت‌ها دست نمی‌زنیم ضمن اینکه در فاز نتیجه‌گیری هم در عمل توفیقی کسب نمی‌کنیم چون ماندگاری برای مربی و مدیر، بیشتر از هر نکته دیگری مدنظر است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی