تیر دروازه با طارمی مهربان نبود

بدشانس و بی‌زهر

تیم ملی در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی و مقابل سختکوش‌ترین حریف خود نمایش جذابی ارائه نداد و مثل بازی رفت و این بار بدون اینکه گلی در بازی رد و بدل شود مقابل ازبکستان متوقف شد.
مطابق آنچه انتظار می‌رفت تیم ملی با ترکیبی باتجربه‌تر و با نفرات اصلی یا آنچه بهترین ترکیب اسکواد فعلی این فیفادی به نظر می‌رسید مقابل ازبکستان قرار گرفت. بیرانوند،نورافکن،حردانی،میلاد محمدی و ترابی نفراتی بودند که نسبت به بازی قبل به ترکیب اصلی رسیدند اما نیمه نخست  نیمه‌ای ناامیدکننده بود.
در حضور بیش از 15 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی تیم ملی ایران در نیمه نخست هر چه کرد نتوانست راه نفوذ به دروازه ازبکستان سراسر آبی‌پوش را پیدا کند.
در این نیمه تنها موقعیت تیم ایران شوت زمینی امید نورافکن بود که  توپ با فاصله کمی از کنار تیرعمودی دروازه حریف بیرون رفت.در نقطه مقابل نیز ازبکستان یک شانس گل جدی‌تر با اوستون اورونوف پرسپولیسی خلق کرد که او بعد از رها شدن از کمند میلاد محمدی و عبور توپ از بیرانوند خوش شانس نبود و توپ از کنار تیر عمودی دروازه بیرون رفت. در وقت‌های تلف شده این نیمه نیز نزدیک بود دروازه ازبکستان روی پاس به عقب اشتباه حسین‌اف باز شود که با بدشانسی ایران توپ به کرنر رفت.
نیمه دوم  با ریتم بهتری از سوی ایران آغاز شد اما ازبکستان باز هم تمام فضاها را بست و اجازه حرکات خلاقانه و کارهای ترکیبی در فاز حمله را از تیم ایران گرفت.
اولین موقعیت نیمه دوم ایران در دقیقه 56 با مانور تماشایی جهانبخش و شوت نورافکن خلق شد و این بار هم توپ به تور دروازه حریف ننشست.
در ادامه در شرایطی که به نظر می‌رسید  ترکیب تیم ملی دچار تغییر شود این کاتانچ بود که شومودوروف مهاجم نوک خود را از زمین بیرون کشید.دقیقه 67 تیم ملی صاحب بهترین موقعیت گلزنی در این بازی شد اما بدشانس بود که توپ به تیر عمودی خورد. پاس بلند از خط دفاعی را سردار آزمون با ضربه سر به ترابی رساند که پاس در عرض او با شوت فنی عالی طارمی همراه شد که توپ به تیرک عمودی اصابت کرد و در ریباند هم برخورد توپ با آزمون به بیرون رفت.
اولین تغییر تیم ملی در اوج نمایش ناامید کننده اش تغییر یک هافبک دفاعی با یک هافبک دفاعی دیگر در دقیقه 74 بود .
در ادامه یک بار بیرانوند شوت ناگهانی علیکولوف را دفع کرد و یک بار هم با اشتباه در دفع توپ ، موقعیتی بادآورده برای حریف ساخت که شانس آوردیم کنعانی‌زادگان در صحنه حضور داشت و اجازه گلزنی به حریف نداد.
دومین و سومین تعویض قلعه‌نویی نیز خیلی دیر و در دقیقه 88 در خط حمله رخ داد که مغانلو و جلالی جای ترابی و قدوس را گرفتند اما اتفاقی که دنبالش بودیم رخ نداد و با تساوی بدون گل ، تیم‌ملی ایران با 14 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان صدرنشین ماند و از این مرحله صعود کرد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی